- p&p-ben egy körben többféle cselekedet van.. szabad cselekedet (nem igényel idõt, pl kiáltás), mozgásjellegü cselekedet (relative kis idõt igényel pl felállás, fegyver elõvétele), egyszerü cselekedet (a kör nagy részét ez a cselekedet viszi el, pl támadás), teljes körös cselekedet (a körben nincs másra idõd, pl több támadás, roham)
a varázslatok 99%-a ezen kategóriák valamelyikébe tartozik..szabad cselekedetedbe csak 1-2 van (pl tollpihe) a többibe már eloszlik a dolog.. 1-2 varázslatnál speciális varázslási idõ van, külön feltüntetve, ami akár órákra is elnyúlhat, de ezek is elég ritkák
- memorizálás..amennyire kivettem a leírásból, részben megváltozik..gyanítom, hogy lesz memorizálás, de lesznek olyan egyszerü varázslatok, melyeket szabadon ellehet lõni, s nem kerül idõbe..
amúgy a dnd3.5 valamelyik kiegészítõjében (complete mage-ben, vagy nem tom mellikben) vannak olyan felvehetõ képességek (featek), mellyel spórolhat a varázsló..egy példa, hogy ne legyen félreértés..az 1ik featet felvéve a varázsló bármikor képes d6 tûzsebzésü nyilat kilõni, míg memorizálva van neki egy legalább 3. szintü, tûz alapu mágia...
alacsony szinten tényleg hamar kifogyott a varázsló, de ahogy nött a szintje, úgy erõsödött..
varázslatokat erõsíteni lehet (metafeatekkel), melyek hátránya, hogy nagyobb varázslat-rekeszt foglaltak el a varázslatok...az igaz, hogy voltak olyanok, melyek annyival magasabb szintüek lettek volna, hogy tök nem érte meg úgy memózni, így mi ezt a magasabb mágia-slot igényt mindig felezve használtuk, felfele kerekítve
ad&d-ben már nem emlékszem pontosan, de tán lvl 20tól nem nõtt a HP-d..lehet már 15tõl se..6 éve nem toltam ad&d-t..
nem tom mennyire veszi át a dnd4.0 a starwars rendszerét, de ha igen, akkor a köv várható:
hp továbbra is sok lesz, sõt, még több is, mint most, de lesz egy un: állapotskála
5 állapot lehetséges:
1. állapot : -1 minden dobásra
2. állapot: -2 minden dobásra
3. állapot: -5 minden dobásra
4. állapot: -10 minden dobársa
5. állapot: eszméletlen
ha valaki nagy sebzõdést kap be, mint ami nagyobb a szívóság-védelménél akkor lejebb kerül a skálán..lejebb kerülhet még méreg miatt, betegség miatt, de akár különbözõ varázslat vagy harci képesség használatával is
feljebb kerülni pihenéssel lehet (1 teljes kör pihivel egyel feljebb kerülsz, de ügye 1 harci kör kihagyása is fontos lehet, s az ellenfél sem fog feltétlenül idõt hagyni a pihenésre)...illetve vannak olyan esetek (pl erõsebb mérgek, rontás, stb), melyeknél a skálán való feljebbjutáshoz 8 órányi zavartalan pihenés szükséges..ráadásul, míg az ilyen hosszan tartó állapotromlásod tart, addig nem mûködik a természetes gyógyulás, tehát nem kapsz vissza HP-t
eszméletlen állapotban meg hiába maradt sok hp-t, könnyen megölhet bárki..
egyébként ezzel a rendszerrel nem akkor hal meg a játékos, ha elérte a -10 hp-t, hanem ha eléri a 0 hp-t, automatikusan 5. állapotba kerül, s állóképesség-próbát kell tennie óránként, attól függõen javul vagy romlik az állapota..