mert most is a Porsche-k után õk voltak a legjobbak
1998-be meg õk nyertek ráadásul 320D-vel
dízelmotorok pápájaként emlegetett dr. Anisits Ferenc 1938-ban, Szolnokon született. A gépészmérnök végzettségû motorfejlesztõ hazánkban kezdte tanulmányait, aztán Németországba költözött. Dolgozott az MAN-nél, majd a svájci Saurernél, így részt vett buszok, teherautók és személyautók dízelmotorjainak a fejlesztésében. Egy barátja hívására került az éppen akkor alakuló BMW dízel-fejlesztõközpontjának az élére az ausztriai Steyrbe, ahol egészen 1999-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott. Évtizedes fejlesztéseit számos díjjal értékelték már külföldön és hazánkban egyaránt. Motorjai több alkalommal megnyerték az Év Dízelmotorja díjat, de legnagyobb sikere mégsem ez, hanem az 1998-as nürburgringi 24 órás versenyen elért gyõzelem. Az általa fejlesztett 320d egy négyhengeres dízelmotorral megverte a gyári M3-as BMW-ket, Ferrarikat, Porschéket. Õ alkotta meg az elsõ közvetlen befecskendezéses V8-as turbódízelt, terveibõl a mai napig profitál a BMW. A Budapesti Mûszaki Egyetem Egyetemi Tanácsának tiszteletbeli tagja, Steyr és Szolnok díszpolgára. 60. születésnapján eredményei elõtt tisztelegve tudományos ülést rendeztek a Magyar Tudományos Akadémián.