Ha már itt tartunk,a harckocsik motorjai ún. mindenevõ dízelmotorok,ahol a literteljesítmény és hatásfok a béka segge alatt van.
Sokkal fontosabb az igénytelen robosztus felépítés.A hatalmas motorok szervíze horribilis összeg,a lánctalpak nem kenhetõek,az erõátvitel is töredék üzemórát bír egy teherautóénak.
Pl:nálunk állandóan kuplungosak voltak a harckocsik,egy kuplungtárcsa akkoriban 1.5 milla volt bele./és ez ruszki technika/
Míg a polgári életbõl szinte egy az egyben átvett vontatók elsõdleges szempontja az olcsó üzemeltetés,és hosszú szervízidõk.
A 2. vh. óta a harckocsik 99%-a soha nem vesz részt háborúban,viszont gyakorlatokon igen,ahova békeidõben valahogy hurcolászni kell õket.
A lánctalp és a gumiabroncs surlódását meg had ne kelljen itt ecsetelni!
Ha már a ruszki vontatókat pocskondiázod,akkor jusson eszedbe hogy a szovjetúnió 50-60-as éveiben a fogyasztás nem volt kérdés,mert egyszerûen fürödtek a nyersolajban./még ma is/
A kraz v8-as dízelmotorja amúgy alig eszik többet mint a mai vontatóké.