Meg mindig NEM ugraszeru terhelesrol beszelunk, hanem egy evek alatt zajlo gradualis terhelesnovekedesrol.
De egyebkent ne aggodj, mielott a mi falunkba er a dolog, mar boven lesznek felsobbosztalybelibb telepulesek es lakoparkok, ahol hamarabb lesz sok villanyauto, es esetleg lecsapja a trafot. Szokas szerint az "early adopterek" majd lehet szivnak a dologgal, de mire elterjed, mar pontosan tudjuk mit kell csinalni.
Es maximalis terhelest tekintve sem beszelunk nagysagrendnyi ugrasrol. Az osszes aramfelvetel novekedes nem lesz tobb 30%-nal, es a max csucsterheles is akorul marad, de pesdszimista esetben sem lesz tobb mint a duplaja a mainak. Mint irtam, az A/C-k ossz es csucsterhelese sem nagysagrenddel tobb mint a elektromos toltoe.
A gyorstoltot ne feltetelezd, mert a normalis az a tobb oras, egesz ejszaka alatt zajlo lassu toltes, sot meg annyi sem, mert atlag fogyasztonal nem kell mind a 100kWh kapacitast visszatolteni, csak amit aznap elfogyassztott belole, ami inkabb csak 10-20kwh. Az meg lassutoltessel is megvan par ora alatt.
Könnyebb lecserélni az erőművet? Amikor a világ több pontját boszorkányüldözés van az egyetlen tiszta és szabályozható erőmű ellen, ami bárhol telepíthető a világon? (Atomerőmű.)
Igen, konnyebb. Nem azt mondtam, hogy konnyu, hanem hogy konnyebb. Az eromuvek lecserelese politikai dontes, amit sokkal konnyelmuebben vesznek az emberek, mint a sajat eletuk megvaltoztatasat.
A tipikus ember inkabb szavaz egy kornyezetvedore hogy valtoztasson o valamit, minthogy sajat kezuleg dolgozzon tobbet, es valogassa ki a szemetet, vagy ne a kedvenc autojaval jarjon. Az egyik az adopenz, a masik a sajat szemelyes penztarcaja.