Very Hard-on, Date-ként már majdnem elfoglalom a 3. tartományt, amikor a velem kereskedő, a 4. tartományt birtokló elfoglalja azt, így kénytelen vok beérni 2-vel.
Közben Takeda - szövetségben Oda-val - mindent legyalul, miközben hadban áll legalább 6 frakcióval, köztük a szomszédommal is, akivel már jóban vok. A Takeda főseregek (3 db teljes, félig már szamurájokból álló, szigorúan mindig együtt mozogva és egymást fedezve) északra jönnek - miközben a déli részen mindenkivel hadban áll - és én közben kifejlesztem a +1 dicsőséget és +10 diplomáciai pontot adó képességet - amivel könnyebb fokozatokon általában meg is oldódnak a "gondok" a politikában - , de a szomszédom mégsem óhajt szövetségre lépni velem - nyilván, az ő, még meglevő, de szétszórt 5-6 tartományával kívánatos célpont lennék a szemében, HA... - , pedig éppen szétcincálja őt a Takeda...
Érdekes, hogy miközben minden ereje északon van, semmi sem történik a déli részen - azt még megértem, hogy Takeda nem foglal, mert nincs mivel, de, hogy őt sem agyusztálják, pedig a kapuk nyitva állnának ott...
Mondjuk, az a sebesség, amivel elfoglalta azt a tucatnyi tartományát is megérne egy misét..., nagggyon kijött neki a lépés, ezek szerint.
Sz'al, ott állok egymagamban, egy nem is teljes és 2/3-ad arányban még ashigaru sereggel és várom a véget.
Behátrálok a bozótosba, hátha legalább az egyik seregét szét tudom verni rajtaütésből - bármelyik a 3-ból nagyobb nálam.
Erre megállnak és várnak a határszélen és a téli lemorzsolódás sem hatja meg őket... Eltűnt a seregem a szemük elől és nem látják?
Ekkora túlerővel nagyon nem szabadna megállni!
De, amint kimozdulok, hogy az egyik váram védőserege is erősítse a főerőimet és így újra "látható" leszek, megindulnak és elsöpörnek...
Sz'al, a diplomácia nagyon csak a játékos ellen van hangolva, semmiféle kényszer-szövetséget sem lehet létrehozni benne - a szomszédomnak édes mindegy lett volna, hogy ki foglalja el az általa ott és akkor megtarthatatlan tartományait, de legalább lefoglalta, vagy jó esetben gyöngítette volna is a Takeda főerőket és ezzel a déli tartományaiból megindulhatott volna (igaz, ott az Oda-val is szomszédos volt).
A másik, hogy nehéz fokozatokon nagyon nem a játékoson múlik a saját sikere, hanem, hogy a gép mikor hozza létre a "nagy hala(ka)t" és az(oka)t mikor fordítja a játékos ellen - tisztára, mint '93-as Master of Orion, de ott ez már átlagos szinten is így volt (ott még számított, hogy milyen nagyságú és képességű bolygókat sikerült az elején begyűjteni és megtartani, EZ lehetett az egyetlen menekülési út a győzelembe, de ezt a S2-ben a diplomácia "teljes hiánya" megakadályozza, már a kezdetektől, míg a MoO-ban még számított a diplomáciai plusz és nagyon jól ki is lehetett játszani azt).