Ezt még annyival egésziteném, ki,hogy minden egyes feldolgozási helyen egy csomo ember dolgozik, az ő nergia felhasználásuk is beletartozik . és ha bárhol a rendszer meghibásodik a szállitás közben az egyes állomások között az katasztrófát okoz, a mérete attól függ, hogy melyik szakaszban történt a probléma.
És ezeket a veszteségeket és plusz energia felhasználást minden évre kell számolni.
Ezzel szemben, a villanynál mégegyszer leirom, mert ugylátszik nem fogtad fel EGYSZER , kell kiépiteni és onnantol nincs komolyabb fenntartási energia költsége, mert max egy központot kell létrehozni ahol monitorozzák, hogy melyik töltö hibásodott meg és a karbantartási munkákra kell ember és egy help desk.
Ja és ha bárhol az elektromos rendszerben szakadás történik nem lesz környezeti katasztofa.
"Ezzel szemben egy 30 m3-es tankautó elvisz 30 ezer litrer anyagot és oda vissza 150 km úton sem éget el 300 liternél többet. Ez 1%. Töltési veszteség autóba nincs."
Ahogy korábban leirtam, egy benzinkutra min. 3x kell menni hogy tele legyen a kut, és akkor még 3x üresen vissza kell mennie a bázisra ujratankolni, és ugyan ahhoz a kuthoz ha visz dieselt is akkor ugyan ennyi mégegyszer. tehát 12x kell egyetlen kuthoz mennie a kamionnak, a full feltöltésig.
Ellenben a villanyos mindig fullon van és sose ürül ki, mindenféle beavatkozás nélkül.
"1 tonna benzin energiatartalma hány kWh ? Házi feladat."
Igen és ez mit is számit ha csak azt vesszük, hogy 1 tonnát beletankolsz a kocsiba, annak csak 40%-a hasznosul ténylegesen a kocsi mozgatására, a többi hatvan elmegy a környezet melegitésére és káros anyagként megjelenik a levegőben.
Ezzel szemben ha 1MW energiát beletöltesz az autókba annak kb a 90%-a hasznosul a kocsi mozgatására és nincs semmi ami a környezetbe jutna, akkor mit is számit az ,hogy menyni az enerhia tartalom?
Meg a multkor pont ti irtátok, hogy 12000wh/kg benzinből 2400 hasznsul szemben a 250/200-al az elektromosnál
Idézem:
"A lítium-ion akkumulátorok energiasűrűsége ~250Wh/kg, amiből 200 hasznosul, a benziné 12.000Wh/kg, ebből 2400 Wh/kg jut el a kerekekig. "
Szóval a 20% hasznosulás hatékonyabb mint a 80%?
És mindez azért, hogy 2 perc alatt feltankold a kocsit és mehess tovább, mert nem képes az ember várni 25 percet a töltésre,vagy odéb menni pár km-t egy szabad töltési pontra.