"A Priusok akkumlatorapedig meg annal is jobban birja, mar boven tobb mint 10 eve. Az mondjuk mas technologiaju akksi mint a Tesla..."
A Prius és Lexus hibrid mind NiMH aksi. Jól használva igen sokáig elmegy (20 évesek is gond nélkül), DE kicsi a kapacitása !
"Pl most Texasban amikor minden eromu leallt, fizettek volna olyan arat az EV tulajoknak, hogy boldogan rakapcsoljak az autot a halozatra:)"
Még mindig nem érted, hogy az EV to Grid egy halott ötlet.
1, kell a kocsiba beépítve legyen egy Grid-Tie inverter, vagy a töltőbe (de akkor DC-t kell kivezetni kocsiból ami még veszélyesebb)
2, inverter helyi szolgáltató által engedélyezett kell legyen. Inverter HELYE szolgáltató által engedélyezett kell legyen (mint napelemnél)
3, folyamatos kis feltöltés (nem segít kiugró terhelésen), vagy szolgáltató által kezdeményezett nagy (hogy üzen? Net? Ki fejleszti le? Meg hackelik mi lesz ?)
4, Mennyit vehet ki aksiból? 2-3 kW reális, ekkor 30.000 autó ad le együtt 60-90 MW-ot (Paks 1 blokk 500 MW).
90 MW egy Texasi grid méretnél a kacagó bolha kategória.
Még az Ausztrál pusztába lévő Tesla Hornsdale is le tud egymaga 100-130 MW-ot adni !
5, Tudod te hogy működik a grid-tie inverter? Rááll a grid szinuszra és rátáplál. Azaz a grid 230V-ja helyett pl 234V-ot ad le ugyanabban a szinusz ritmusban. De a stangon a következő inverternek már e fölé kell mennie, hogy fel tudjon termelni.
És emelkedik a V és emelkedik ... és már most is van idehaza körzet ahol nem adnak ki engedélyt napelem telepítésére, annyira sok van és annyira felnyomták a feszültséget.
Akkor most képzeld el, hogy egy utcában 20 EV akarna felfele tölteni egyazon fázison. Ha nincs az utcában nagyfogyasztó, akkor a magas V miatt ugyanúgy leáll a feltöltés, mint teszi ma is a napelemes invertereknél.
Ez az az eset, amikor a sok kicsi nem erősíti, hanem megöli a rendszert !
6, Idehaza MAVIR agyvérzést kapna. Lennének helyek ahol túl nagy a hiány és lennének ahol túl sok feltöltés van. Mindkettőtől leáll a helyi rendszer. Tervezhetetlen, vezérelhetetlen, KÁOSZ -> összeomlás.
"A Tesla bevallottan csak azert nem vesz reszt ebben, mert meg elerheto naluk az ingyenes toltes, amivel konnyen vissza lehet igy elni..."
A Tesla azért nem vesz részt ebben az őrületben, mert nem hülye.
Az aksi garanciaidőben menne tönkre a kocsikban, cserélhetné őket ingyen (a szolgáltató meg röhög a markába)