SirArcheer: Az sokmindentõl függ, például a szervertõl, a küldetéstõl, és a szerver beállításoktól.
Elõször is tisztázzunk pár fogalmat, mert ArmA-nál, és az IF-nál is kicsit másképpen nevezünk pár dolgot.
Térkép - Map - Island - Sziget //--> Maga a terület,ahol folyik a harc(pl. egy város, vagy egy sziget). Ebbõl 4 darab lesz a játékban.
Küldetés - Mission //--> A tényleges küldetés ami meghatározza a foglalandó zónák helyzetét, stb, de magát a térképet nem változtathatja meg. Ebbõl többféle lesz a játékban, a DM, TDM, Blitzkrieg, stb...
1. Térképen nincs játékos korlát, de küldetésben van. A pontos korlátot nem tudom megmondani, mert ez küldetésenként változik, de olyan 30v30, 40v40 küldetésekre lehet számítani. Ettõl függetlenül, a szerver oldalon is le lehet szabályozni a játékosok számát, ilyenkor az arány kicsit borulhat, de ilyent nem nagyon szoktak csinálni.
2. Ez függ a küldetéstõl, és a játékosoktól, akik játsszák azt. Bizonyos küldetésekben van parancsnoki lánc, de nem túl magas szinten. Például a tankban Driver --> Gunner --> Commander a sorrend, és ha mondjuk a tankcsatás küldetést játszod, és te be ülsz Commanderbe, a társad pedig Driverbe, akkor te könnyen tudsz neki utasítást adni, a játékba beépített lehetõségekkel. A játékosoktól azért függ a játék, mert vannak játékszerverek, melyek mellé publikus TS szerver is tartozik, és ott lehet egymással könnyen kommunikálni. Ha ezt a játékosok nem használják, akkor a teljesítményük és a játékélményük is jelentõsen romolhat.
3. Az alapból megtalálható küldetésekben nem hiszem, hogy lesz kényszerítés ilyen értelemben, de a közösség által készített küldetésekben ez sokkal inkább elképzelhetõ. Azonban itt is meg kell említeni, hogy a legfontosabbak a játékosok. Ha õk nem akarnak csapatban játszani, függetlenül attól, hogy vannak-e annak következményei(nagyobb respawn idõ, kevesebb fegyver, stb...) akkor nem is fogják azt csinálni.
Amit kiemelnék a játékmenetnél és a játékélménynél, az a közösség fontossága. Ez a játék, csakúgy mint az ArmA, közösségben jó és élvezhetõ. Ha csak úgy felmegy az ember valami külföldi szerverre lövöldözni, akkor ne várjon tõle csapatmunkát, összedolgozást és kommunikációt. A magyar közösségi TS szerver is ezért lett megcsinálva, és én remélem, hogy sok IF-t játszó személy fog feljárni oda.