1. nem volt tréning a sebességmérõ fagyására nagy magasságban.
2. a jelenséghalmazt leírták ugyanezen a környéken (összesen 6 alkalommal) csak az air france riportokban. a crew riportok szerint kábé "semmit se kellett csinálni".
3. a kapitány úgy ment el, hogy az egyik másodpilóta nem hallotta, hogy a másik másodpilótának adta az irányítást.
4. a sebességmérések elvesztésekor az autopilot kikapcsolt és alternate law lett. viszont nem követték az alternate law protokollt. a zöldfülû elkezdte összevissza tekergetni a kormányt, pedig check kellett volna és utána józanul dönteni.
5. a flight director nem lett kikapcsolva, a néha érvénytelen adatok miatt többször eltûnt-megjelent és nem tudni mit javasolt.
6. a tapasztaltabb pilótának látnia kellett volna, hogy irreális az emelkedés, amire a másik fordította a gépet. lásd megint 4.
7. a zöldfülû szinte folyamatosan felfelé húzta a gépet.
8. a pnf egyértelmûen jelezte, hogy átveszi az irányítást, a zöldfülû meg tovább tekergette a kart.
9. a kapitánynak 55 mp-ig tartott odaérni az elsõ hívástól, pedig többször meg lett ismértelve.
10. az átesés-riasztás elhallgatott, mikor már számára érvénytelen adatot kapott, és újra elindult, mikor érvényest. azaz mikor már kicsit normalizálódott a helyzet megszólalt a STALL!, és az egyébként helyes orr-le állásból (még tovább...) felfelé húzták a gépet.
11. "the airplane’s angle of attack is not directly displayed to the pilots" wtf. ennek kapcsán elég drámai a pilóták beszélgetését, gyak fingjuk nincs hogy merre áll éppen a gép és ötletszerûen huzigálnak (ráadásul kétfelé).