Sima, mod nélküli UFO esetén mi mást vársz? Ez a dolga a XCOM csoportnak. Lelőni a gaz idegeneket. Túl nagy változatosság nincs a játékban, még a council mission-ök sem azok amik havonta jönnek. Majd ahogy halad az idő jön táposabb ellenfél, lehet elfogni az élő tagokat és adnak kutatási témát. Ha lenyomtad az ellenséges bázist akkor előrébb lép a sztori is. Lényegében 4-5 hónap ingame lezárható az egész sztori.
Ha meg érdekességet akarsz akkor hagyj 1-2 helyet szatellit nélkül (csak ilyen helyeken lehet ugyanis terror akció), ne fogj el minden ufót és hagyd egy kicsit magasra szökni a pánikot.
EW esetében ott van az UFO-kon kívül a szórakozás az EXALT csapatokkal és a főhadiszállásuk felderítésével, ott van a 2 extra DLC sztori (sligshot meg az elrabolt emberek ügye), ott van pluszban a bázisod támadása. Long War modnál meg többször is lehet idegen bázis ellen vonulni, mert amint felszámoltál egy bázist, megpróbálnak alapítani egy újat (csak hagyni kell leszállni egy nagy hajót ehhez), aztán fejlődnek tovább az ellenfelek. Kutatnivalóból is sokkal több van, jobban meg kell küzdeni az előrejutásért, a harcok is nehezebbek, szóval élvezetesebb az egész játék. Főleg a second wave opciók használatával.