Van, de bizonyos feltételekhez kötött a megtörténte. Előbb ellenséges bázis kipucolása, a vezér elfogása, szerzett kütyü kikutatása és felépítése, a kész épület által meglátott új célpont elfogása, vezér elkapása, új kütyü kikutatása, pszík felfejlesztése, pszí páncél legyártása, egyikükre ráad, új épületbe bezavar, utolsó feladat indul, game over. Ennyi a játék. A bevezető rész az ellenséges bázis szétkapásáig tart. Ekkor nagyot zuhan a moráljuk (sima játékban csak), míg az XCOM tagoké megnyugszik, nem lesz nagyon pánikolás már, ritkulnak az ufo-k, lassul a fejlődés emiatt és csak tenni kell amit kiír a program (kutatni amit kell és felépíteni amit kell), akkor előrébb lépsz az utolsó szakaszba, ahol egy hajót kell elfogni csupán, a megszerzett technológiát kikutatni, legyártani és ha már van pszíd akkor neki rucit gyártani, beküldeni a kikutatott és felhúzott új épületbe és jöhet az utolsó bunyó, aztán lehet nézni a játék befejező videóját.
Mindegyik UFO játék erről szólt mindig is. Kezdeti bénázás után mindent kikutatni, bizonyos fordulópontokon a megfelelő dolgokat megtenni, aztán jöhet a nagy utolsó támadás és finito. Annyi, hogy az eredeti UFO játékokban ez nagyon hosszú ideig tartott, sokkal keményebb volt (akár havi 12-20 UFO támadással, egyszerre több terrorizálással akár), addig a XCOM-ban ez nagyon light-os és hihetetlen rövid idő alatt letudható.