A horror játékok terén számomra etalonnak számító The Dark Descent és a korábbi Penumbra trilógia után úgy éreztem megér egy elõrendelést a Frictional Games új játéka.
És, hogy megérte-e? Az elõd ismeretében ez a rész középszerûre sikerült, ugyanakkor látszik rajta a rengeteg munka és végeredmény még így sem lett rossz. Magasra tették a lécet és ezt most bár nem sikerült megugrani, de azért mégiscsak egy korrekt horror játékot - avagy ebben ez esetben inkább thriller-t - tettek le az asztalra. Szóval a válaszom igen, megérte, bár nem vagyok teljesen elégedett.
A grafika nem sokat változott, bár nekem eddig sem volt vele bajom. Azért örülnék, ha legközelebb már szebb lenne a játék, de a hangulat, a nyomasztó atmoszféra így is megvan. Az effektek, animációk néha gagyi hatást keltenek, szóval van még hova fejlõdni. De a legnagyobb gond, hogy "köd" burkolja be a képet, amire nem jöttem rá, hogy miért kellett. A menüben kikapcsoltam a ragyogást és a szépiát, de nem sokat segített. Ezáltal kevésbé éles a kép, amolyan álomszerûnek hat.
A félhomály szinte állandó lesz a játékban. Még ez elõzõ részben adtak megnyugvást a világított részek, itt szinte végig kell a lámpa. Fura, amikor a játék elején felébredünk és a házunk olyan belülrõl, mint egy kísértetkastély és semmit se lehet látni.
A hangok most is remekül passzolnak a játékhoz, a szinkronhangok is nagyon ott vannak, ahogy mindig. Néhány sikoly, nesz mintha ez elõzõ részbõl lett volna átcsempészve. Alexander hangja az elõzõ részbõl még mindig a fejemben van, azért ekkora hatással ezúttal nem volt rám. A zene szintén erõs pontja a játéknak, sokszor nyugtalanító, máshol ad egy kis reményt, megnyugvást.
Sokat egyszerûsödött a játékmenet, nincs inventory, nincs olajkeresés, semmi. Ezáltal gördülékenyebb lett ugyan a játék, de nekem hiányzott, ahogy a komolyabb feladványok is. A szekrényekben, fiókokban nincs szinte semmi, a legtöbb le is van zárva. Pedig a motorban ott rejlik a lehetõség, ha visszaemlékszünk ez a játék pont egy technikai demóból nõtte ki idáig magát. A tárgyak felemelése, forgatása így teljesen értelmét vesztette.
A fõhõs ezúttal nem retteg nyüszítve a sötétben, csak néha vesz ziháltan levegõt, nincs sötétben látás és õrület. Sajnos ezáltal a játék is kevésbé lett félelmetes és a szörnyek se néznek ki annyira ijesztõnek, mint azt elvárnánk, fõleg miután egyszer-kétszer már összefutottunk velük. Azért a nyomasztó hangulat most is meglesz, szóval fogunk rettegni így is eleget! A gépek különleges hangulatot teremtenek, ez egy más világ, egy másik környezet. A történet elég bizarr és ezúttal többet is fogunk majd olvasni.
Erre a részre különösen igaz, ha nem éljünk bele magunkat csak megyünk elõre, nem fogjuk élvezni. Nappali fénynél egyenesen értelmetlen vele játszani, rá kell hangolódnunk teljesen.
A végigjátszás nekem megközelítõleg 8 óra volt, szóval nem annyira rövid, mint ahogy egyesek állítják, viszont igaz ami igaz, bõven lehetett volna hosszabb - és egyben változatosabb - is.
Én nagyon várom a fejlesztõk következõ játékát, legyen az folytatás vagy egy új projekt!