A repülõgépeken nagyon régóta már csak azért van pilóta, hogyha valami baj történik. Évtizede fel tudnak szállni automatán, és technikailag megfelelõen felkészített reptereken önmaguktól le is tudnak szállni. Tehát a probléma nem ott van, amikor minden rendben van, hiszen akkor nem kell pilóta (vizsgálatok szerint nagyon sokszor mindkét pilóta alszik a hosszútávú járatokon!), hanem akkor, ha valami (bármi) baj történik. Elektromos vihar, villámcsapás, hajtómûhiba, karbantartás elmaradása, bármi. És ugye a NatGeo Légikatasztrófák sorozatból tudjuk hogy a baj sosem jár egyedül, mindig valamilyen eseményláncolat van, és egyszerre több dolog kell a gépek lezuhanásához, melyekbõl ha csak egy is kimarad már nem történik baj. Tehát szerintem felesleges még egy plusz hibalehetõséget berakni a repülésbe.
Másrészt azért is blõd az ötlet, mert nem véletlenül vannak ketten a pilóták - a teljesen automata elõtt az egy pilóta + automata kombinációt kéne elterjeszteni. De teherszállításban sztm gond nélkül müködhetne a dolog, és keveseknek lenne vele problémája (akikre épp ráesik).