Új információkat kaptunk a harcrendszerrõl és a játék nyílt világáról.
A Witcher játékok mindig is híresek voltak szokatlan harcrendszerükrõl. Így lesz ez most is. Micha³ Platkow-Gilewski a CD Projekt RED marketing osztályának vezetõje megosztott néhány információt a harcrendszerrel kapcsolatban. A fejlesztõk úgy gondolják, hogy Geralt harci képességeinek fõ eleme, hogy képes felvenni a harcot több ellenféllel egyszerre.
"A The Witcher 2-nél mindenki azt mondta, hogy a harcok nagyon árkádosak voltak. Ezúttal úgy döntöttünk, hogy több hangsúlyt fektetünk a taktikára, hogy így megadjuk a játékosoknak a harc fölött való teljes irányítás érzését. Pontosan ez a célunk." - jelentette ki Platkow-Gilewski.
A CD Projekt RED a játék nézetét is átdolgozza, hogy mindig a legjobb rálátásunk legyen a harcokra, így az is észrevehetõ lesz ha valaki éppen hátba akar támadni. Az ellenség arra fog törekedni, hogy Geralt-ot körülvegye. A hírek szerint a játékban a fejlesztõk valódi vívási technikákat is felhasználnak, amelyekért speciális szakértõk felelnek, sõt a CD Projekt RED-nek még kaszkadõre is van. Ezeket a technikákat Geralt ellenfelei használják majd. Geralt maga egy új, kitalált harci technikát használ majd, amely ugyan jól fog kinézni, de a valóságban nem használható.
"Geralt különbözik másoktól. Gyorsabb és erõsebb mindenkinél, így a harctechnikája is különbözik." - tette hozzá Platkow-Gilewski.
A harcrendszer mellett Micha³ Platkow-Gilewski beszélt a The Witcher 3 nyílt világáról is, amely mint tudjuk hatalmas lesz és így mindenki a Skyrim-hez kezdte el hasonlítani. Platkow-Gilewski elmondta, hogy ez az összehasonlítás felesleges és megalapozatlan.
"Nehéz nem emlékezni a Skyrimre. Viszont a mi hozzáállásunk a játékhoz teljesen más. Amit õk létrehoztak az egy nyílt világú szerepjáték. Az amit mi készítünk - egy történet orientált nyílt világú szerepjáték. Nekünk mindig is a történet volt a fõ szempontunk. Történet alatt nem csak azt értem, hogy mi megy végbe, hanem a döntéseket és azok következményeit, morális problémákat, jó vagy rossz minõségû NPC-ket. A velük való találkozás után megértitek majd, hogy kik õk és miért teszik azt amit tesznek. Nekünk ez a legfontosabb."- Gamepod