Alapjáraton a veleni atmoszféra tökéletes. Azon kellene túllépni, hogy a szörnyek fix helyen kóricáljanak csapatokban. Ez ilyen warcraftos csökevény. Nem csináltak igazi ökoszisztémát. Szóval hogy a szörnyek nem öncélúan gyilkosok, és ennek kapcsán nem szaladgálnak hörögve az út széleken, hanem lapulnak. El tudnék képzelni egy teljesen sivár Velent, amiben alapjáraton nem látni hol a veszély. A háborún, a banditákon, a nilfgaardi őrjáratokon kívül. Az épp elég. A szörnyeket viszont ki kellene nyomozni merre vannak nappal. Éjszaka előjönnének persze, sőt bizonyos szörnyek nap közben is lecsaphatnának, de akkor sem úgy, hogy a folyó egy fix pontján futkosnak, hanem akkor megközelítenék a lakott területet, és elkezdenék levadászni az óvatlan járókelőket, őrjáratokat, az állatokat. És akkor ezeknek lennének hangjai, és csak hallgatnánk a sötétben, ahogy ez a szörnyvilág életre kel és vadászni kezd. És akkor záródnának a cölöpvárak, és az őrök be lennének szarva, hogy hátha éppen aznap kezdik ostromolni az adott települést. Jó kis alien túlélő-horrort tudnék elképzelni. Mér nem én csinálok ilyen játékokat? Mer nem tudok.