• Nincsenek töltõképernyõk, Geralt lóháton eljuthat a világ egyik végébõl a másikig
• A világ bejárható lesz gyalog, lóháton vagy akár hajóval is
• Lesz gyors utazás a játékban, azonnal meglátogathatunk korábban már felkeresett helyeket
• A fontos dolgokat mindig megtalálod a képernyõn, semmi lényegesért nem kell menübe turkálnod
• A játékos bebarangolhat sötét barlangokat, átkutathat leigázott falvakat, és felfedezhet régi romokat
• Több mint 100 órányi küldetés vár a kalandorokra
• A játék egyes területein különféle minijátékokat kapunk, Skelliga király birodalmában például a késdobálás lesz a fõ attrakció
• A mini játékok mindig extra jutalommal kecsegtetnek, de a teljesítésük nem szükséges a fõ küldetésszál bevégzéséhez
• Bárki lehet ellenség, szörny, bandita, állat vagy egy kereskedõ is, ha úgy érzi, veszélyben forog az élete
• Az ellenfelek nem skálázódnak a játékos szintjével
• A játék világa negyvenszer nagyobb, mint az elõzõ részé, és 20 százalékkal nagyobb, mint a Skyrimé
• A játék három lépcsõbõl épül fel: az elsõ lépcsõ a "szabad foglalkozás", mint a szörnyvadászat, a craftelés vagy épp a kisebb küldetések megoldása (segíts egy falusi elveszett bárányát megtalálni a sötét erdõben)
• Második lépcsõ a fõ küldetésszál, a politikai viszonyok rendezése, és azok formálása
• A harmadik lépcsõ megtalálni Geralt szerelmét és véget vetni a Wild Huntnak
• Minden területnek saját története lesz, ám ezeket nem kötelezõ megcsinálni, akár teljesen figyelmen kívül is lehet hagyni
• Dinamikus küldetések is lesznek, így például egy falu, amit a banditák sûrûn betámadnak, hamarosan teljesen elhagyatott lehet, ha nem segítünk az ott élõkön
• Az idõjárás valós idõben lesz generálva, a felhõk is 3D-sek lesznek
• Ezúttal nem lesznek szerzõdésszerû küldetések
• A bal ravasszal (left trigger) lehet majd bekapcsolni Geralt witcher érzékét, amivel extra információhoz juthatunk
• A napszak befolyásolja, hogy hol és milyen szörnyek bukkannak majd fel
• A harcokban szerepet kapnak majd a speciális kombók és a quick time eventek is
• A szörnyek más módon nem beszerezhetõ nyersanyagokat hagynak hátra, amikkel craftelhetünk vagy épp italt kotyvaszthatunk magunknak
• Bevezetésre kerül a "Mutation Tree", ami a szörnyekbõl kinyert nyersanyagokhoz kapcsolódik
• A világ a döntéseink hatására változik, ám ezek a változások nem lesznek túl komolyak, nem tûnnek el birodalmak a föld színérõl, mert mi úgy véljük jónak
• Geralt 96 animáció tud bemutatni harc közben, a második epizód csak 20-ra volt képes
• A kamera dinamikusan reagál majd az elõttünk álló veszélyre
• A hacban minden gombnyomás egy támadást indít, minden támadás kivitelezéséhez idõre van szükség, a támadások blokkolással vagy kitéréssel megszakíthatók, ám ha elfogy a staminánk, akkor csak tántorogni fugnk egy blokkolás vagy kitérés után
• A boss harcokat a mesterséges intelligencia irányítja, nem lesznek szkriptelve
• A világban található tárgyakat felhasználhatjuk majd, így pédlául harc közben az ellenfelünk feje felett lévõ darázsfészket megbolygatva elterelhetjük a figyelmét
• Öt mágikus jelet (magical sign) használhatunk, mint az Aard vagy az Igni
• A fejlesztési fán haladva megnyitható lesz minden jel második formája, az Igni esetében például magunk köré varázsolhatunk egy tûzgyûrût
• Külön fejlesztési fát kap a kard (swordfighting) és az alkímia (alchemy) is
• A lovunkat és a hajónkat is fejleszthetjük
• A craft fontos szerepet kap, minden craftelt tárgy testreszabható lesz
• A hozzávalók cserélhetõk lesznek, így például a bõr helyettesíthetõ lesz mondjuk egy szörny természetes páncéljával