Egy újabb elkészült Kickstarter project, ami nem kicsit jól sikerült.
A játék amolyan félig körökre osztott stratégia, félig túlélõs-felfedezõs mix, ami nagyon egyedivé teszi, és erre a setting még rádob egy lapáttal. A grafika nem csúcsminõségû de azért elég kellemes, a hangok is hangulatosra sikeredtek.
Hõsünk egy spanyol conqistador, aki bátor csapatával szerencsét akar próbálni az új világban. A csapat itt tényleg csapat, nem háromfõs kis különítmény nyomul, hanem már a kezdetnél tíz fõt kell összeválogatnunk a lehetséges harminc jelentkezõbõl. Ez egyáltalán nem könnyû, ugyanis nemcsak a kasztokra/tulajdonságokra kell figyelni, hanem bizony mindenki külön személyiséggel is bír, és ezen személyiségjegyek befolyásolják a morálját, ami ha túl alacsony akkor a karakter bizony gyengébben fog teljesíteni, vagy végsõ esetben le is lép. Teljesen harmonikus csapat összeválogatása kb. Lehetetlen, és a késõbbi döntéseink sem fognak mindenkinek tetszeni. A rasszista nem fog örülni, ha tárgyalni kezdünk a gusztustalan vademberekkel, a vallásosnak nem tetszik majd, ha nem ajáljuk fel a szolgáltatásainkat a templomnak ingyér, a mohónak meg az nem, ha nem kérünk érte pénzt, a nagyképû zokon veszi, ha nem õt léptetjük elõ... Embereink tehát nemcsak egyszerû robotok, ez a játékban gyakran elõkerülõ tábortüzi beszélgetéseknél is elõjön. Ezek mind nagyon hangulatosak, és segítenek személyiséggel felruházni a figurákat.
A karakterek tulajdonságai két dolgot befolyásolnak, egyrészt a térkép felderítésekor a túlélésünket, másrészt a tulajdonképpeni harcot. Az elõbbi a vadon felderítésekor jön elõ, ahol Heroes/Kings bounty módra az egész bagázs felpakolódik egy szép fehér pacira és úgy szedegeti anyersanyagokat, vagy keresgéli a questek helyét/megoldását. A skillhasználat a „kör vége” gomb megnyomása után kezdõdik. Itt egy táblázat tûnik fel, ahol meg kell határoznunk, hogy melyik emberünk mit csináljon a táborozás alatt. Nincs henyélés, valakinek õrizni kell a tábort, valakinek kéne élelmet szerezni, meg az sem ártana, ha a sebesülteket bekötöznénk. A karaktereknek kiosztott feladatok mind növelik az adott tevékenység sikerének az esélyét – persze attól függõen, hogy az adott emberünk mennyire jó az adott dologban.
A harc körökre osztott, és hexagonokra osztott játéktéren zajlik. Az egyes embereink mind részt vehetnek a harcban, minden karakterosztálynak (katona, felderítõ, vadász, tudós, orvos) van szerepe itt is. A harcrendszer egész komplex, de mégis könnyen kezelhetõ és logikus. Az ellenséges AI egész jó, egyáltalán nem könnyû gyõzni azonos erejû csapatok ellen sem, túlerõvel találkozva meg komolyan taktikázni kell. Nagy szerepet kapnak a harc elõtt kihelyezhetõ csapdák és barikádok, amik nagyon hasznosak tudnak lenni pl. túlerõ ellen.
A fejlõdési rendszer érdekes. Az egész csapat közösen kap xp-t, amibõl aztán az egyes embereinket elõléptethetjük. Itt is jól meg kell fontolni mindent, ugyanis a legmagasabb rangot csak egy, az utolsó elõttit pedig csak két ember kaphatja meg a csapatban! Szintlépéskor a karakterek harci, és túlélõi képességei egyaránt fejlõdnek. Az erõsítés másik lehetõsége a felszerelés javítása. Ez nem adott holmik megtalálásával történik, hanem általános „felszerelés pontok” vannak, amit egy adott karakterre költve annak páncélzata, vagy fegyverzete erõsödik. Egyrészrõl így ötletesen megkerüljük a „csapat már megint talált 2187568972 darab rövidkardot amit senki nem használ” effektust, másrészrõl viszont így elmarad a „hû most aztán találtam valami tápos cuccot” öröm is.
Összességében szerintem egy zseniális kis játék, ami megéri a pénzét, nem nagyon láthattunk hasonlót sem mostanában.