Amúgy a Microsoft csinál még egy mocskos jó dolgot pc-n.
Gears of War, Forza játékokban pl... van egy olyan funkció, hogy Dinyamikus felbontás, amit ha bekapcsolsz, akkor a rendes felbontást fellülírva törekszik a program a frissítésben beállított fps-t ez 60 többnyire elérni, azálltal hogy dinamikusan változik játék közben a felbontás.
Ez murva jó cucc amúgy mert például egy Forza-ban ha nincs izmos géped, ezt bekapcsolod, akkor pl amikor álló kép van, forgatod a kamerát a kocsi körül akkor fix 1080p van amikor meg 6 kocsi száguld a képernyőn akkor lehet 800p ig leugrál, de!!!! fixen tartja, vagyis igyekszik a stabil frémet tartani. De mivel mozgás van a képernyőn annyira nem tünik fel a kis trükközés.
És a végeredmény nagyon fasza. Régen én így iszonyat faszán nyomtam pl Gears 4-el 60fix fps-el és mivel mozgás közben leszartam mennyi a felbontás a sok effekt mellett, nem is nagyon veszed észre... ezért a kicsit gyenge gépemen 60 fix fps-el ment a játék, míg fix felbontásra állva lett volna 25 fps kb!
Ha ezt érzékeltetni kéne minőségben érzetre, akkor ha mondjuk a dinamikus felbontás 2 végletét nézem, tegyükfel legyen 800p-1080p-ig akkor ha a 800p 5/10-es minőség és az 1080p fix meg 10/10, akkor ez a dinamikus, ami ugrál egy 8.5/10.....
Konzolokon ez nem új dolog, mert a 4k óta PS meg Xbox is rengeteg játékban használ dinamikus felbontást....
Csak PC-n ez nem szokás, pedig kuvajó (mint egy plusz opció)! Persze ha kompromisszumos hardvered van.