Az elvi rendszer az lenne, hogy mondjuk egy Pearl Harbour-i invázió esetén (van benne ilyen, igaz Arcade-ban :P) akár mindhárom játék "világ" (légierõ, harckocsizó és tengerészeti) együtt harcolhat.
És itt rögtön ki kell térni arra, hogy a WT légierõs részében három játékmódban lehet játszani:
Arcade, vagyis AB: Van lehetõség respawn-ra (a játékbeli pénzért max. 5 pilótád lehet, ennél többet már csak "aranyért" lehet venni), aim segédlet (egy kör mutatja, hogy hova kell célozni abban a pillanatban, hogy eltaláld a célt), jelölés a célpontoknál, a fegyverzet adott idõ után újratölt magától, szóval nagyon leegyszerûsített játékmód, viszont pörgõs.
Historical Battle, vagyis HB: Egy fokkal reálisabb mód, nincs respawn, vagyis amivel mész, azzal a géppel repülsz, ha lelõnek, akkor akár ki is léphetsz. Nincs célzási segédlet, minimális jelölés még van a célpontoknál, és persze a lõszerkészlet sem töltõdik újra a levegõben, max. ha egy saját reptérre vagy hordozóra leszállsz. Jelentõs eltérés az AB-vel szemben, hogy itt már nincsenek "poén" küldetések, hogy pl. foglald el a reptereket, hanem úgymond történelmileg valamennyire hû küldetésekrõl beszélünk - bár ez például azt jelenti, hogy én tegnap német oldalon a partraszálló német egységek elõtt takarítottam. :)
Full Real Battle vagyis FRB: Ez kb. az IL-2 teljesen reál módjának felel meg, nincs semmiféle segédlet, a gépeket és célpontokat a saját szemeddel kell észrevenni, természetesen a repülésmodell is ki van hegyezve.
Ha ebbõl indulunk ki, akkor alapvetõen itt három játékosbázist is igyekeznek kiszolgálni. Az AB felel meg kb. a WoT szintjének, ez csak a szórakozásról szól. A HB már egy fokkal reálisabb, de még azért a vérszimulátoroktól idegenkedõknek is elfogadható. Az FRB az, ami már neked is tetszene. :)