Na, az igazán hardcore és kellõen öreg RPG õrültek biztosan ismerik ezt az univerzumot.
Volt egy gyenge próbálkozás pár éve (Dragonsang), hogy feltámasszák a legendát (újhullámos vacakként), de az nem volt akkora siker.
Így egy csapat beigért egy one-to-one remake-et.
Az alap egy német nyelvû papiros szerepjátékból (Das Schwarze Auge) született, ami jó német szokás szerint kellõen komplex szabályrendszert rittyentett a világ köré.
Érdekességek az eredeti trilógiából: legbonyolultabb karaktergenerálás. Plusz már 92\'-ben ilyen apróságok voltak benne: kocsihajtás, elõny, hátrány, fóbiák, megfelelõ felszerelés összeválogatása (a fegyverek eltörnek, a kaja fogy, alul öltözött kalandozó megbetegszik télen a vadonban), fontos, hogy ki megy elõl: városban tolvaj, erdõben elf/hunter, dungeonban törp. Az sem mindegy, hogy hívõ-e a karakter, kiben hisz, stb. Kötél nélkül nem javasolt a hegymászás, lovaglás skill nélkül ne eröltesd a lovas harcot, úszás skill nélkül max patakon akarj átkellni. Esti táborozásnál ki mit csinál: harcos örködik, hunter vadászik, alkimista botyókat gyûj. Városban tolvaj alkudozik az éjszakát meg végig lehetett bunyózni/ripacskodni/inni.
Az új már megjelent virágboltban/steamen, csak hát jó szokás szerint még bugos (1.11-nél tart most a patchelés).
Ez a játék volt minden idõk legkomplexebb RPG-je, remélem az új nem változtat a játékmechanikán.