A probléma, hogy az általad várt, elképzelt, igényelt játék nem az NMS. Ne a fejlesztőkre legyél dühös, hanem a Sony-ra, aki rámászott egy 18 fős kezdő csapatra és világszínvonalú hájpot generált a kicsi - most már - exIndie csapat garázsjátékának.
A szoftverfejlesztésben vagyok lassan 20 éve, dolgoztam nagy kiadóknak, tudom, 18 ember (amiből kb 6 volt aki ténylegesen fejlesztett) nem váltja meg a világot 5 év alatt, főleg, ha saját engine-t is ír. A Star Citizen is 5 éve készül 5x akkora, rutinos csapattal és még hol a vége. Ráadásul az is csak azért tart ott, ahol, mert liszenszelt motor dübörög alatta.
Én felfogtam amit mondtak már az elején, pontosan tudom mit akartak adni, mit fogok kapni, ezért is vettem meg a játékot, mert nekem ez jó. Nincs ezen mit tovább rágni. Persze lehetett volna a játék autószimulátor, RTS, 1000+1-ik early access építgetős homokozó is vagy kompetitív fps. De nem lett, ez ilyen játék lett.
A lényeg, hogy a hülye Sony-t kell szidni, mert ahogy a Hello Games is mondta volt, ők sosem akarták ezt a figyelmet. Legalábbis még nem, nem az első szárnynyitogatásukkor.
Egyébként hosszútávú ingyenes szupportot ígért a csapat, jönnek majd az új fícsörök folyamatosan. Most ennyire tellett a határidőig. Ez egy ilyen szakma. Félreértés ne essék, nem a játékot védem, hanem a csapatot és a szakmát, mert tisztában vagyok vele, hogy a laikusoknak fogalmuk sincs mivel jár és hogyan zajlik egy ekkora (de kicsi sem) fejlesztés menete.
Végül az ára a játéknak. Sony. Drága és nem ér annyit? Természetesen nem kell megvenni. Idén lesz még két Steam vásár, jövőre meg valószínűleg 20 alatt kapható lesz.
Részemről végeztem a "védéssel", vagy legalábbis a szubjektív vélemény nyilvánítással, amivel természetesen nem kell egyetérteni. A játék ezennel elérhető, mostantól minden off, warez és nem kifejtett divatfikázás kukázva lesz.