Az I. Vh-s gazdasági környezet annyira volt "nemzetközi", hogy mai szemmel gyakorlatialg azt mondanád, hogy a kereskedelem, legfeljebb szomszédos országok között volt jellemzõ. Nézd meg a kereskedelmi hajótér növekedését. Csak az emúlt 20 évben cirka háromszoros. A II. Vh óta olyan 20-szoris volt asszem 1990-ig. also hangon. Olyan szinû világkereskedelem van, amit akkor el sem tudtak képzelni...
Anno valahol a II. Vh utáni statisztikát is megtaláltam. Egyszerûen döbbenetes, hogy mennyit nõtt az összajótér az elmúlt 70 évben meg a motorizáció is.
Ma kis hazánk finomítási kapacitása is akkora, hogy az európai forntot harcoló szárazföldi szövetséges erõket el tudná látni egyeül Fr-ben, a napi fogyasztása az elõretörõ ékeknek mikor kitörtek a Cobra hadmûvelet után asszem cirka 2000 m3/nap volt, ez olyan 1600 t/nap. Batta kapacitása valahol 8 Mt /év, ez majdnem 20k tonna/nap 0.9-es éves rendelkezésre állással. Igen, ez nem csak motor hajtóanyag, de a kontraszt baromi nagy. Igazából tehát még a légierõket is simán, egy kis jelentéktelen 10 milliós ország.
A II. Vh lehet, hogy totális háború volt, de az akkori gazdasági méretek és nadrágszíj húzás mellett fért ez bele. Jegyrendszer, meg ami még ezzel járt. Ma nem lehetne ilyen szemlélettel háborúzni...