A The Stanley Parable önmagát first person felfedezõ játékként definiálja, a felfedezés pedig az Antichamber-höz hasonló módon válik a játék központi elemévé: míg az Antichamber-ben a térrõl alkotott elképzeléseinket cáfolta meg a játék úton-útfélen, így arra késztetve a játékost, hogy õ maga is kételkedni kezdjen bennük, addig a The SP esetében a történetmeséléssel és a felfedezéssel kapcsolatos legalapvetõbb beidegzõdéseink lesznek minimum kétségesek.
A játék kiindulópontján megismerkedünk a játék összes szereplõjével. Egyikük a címszereplõ Stanley, aki egy nagy épületben dolgozik, munkája pedig abból áll, hogy egy billentyûzet gombjait kell megnyomnia a képernyõn megjelenõ utasítások alapján, a másik szereplõ pedig a narrátor, akitõl az elõbbieket, és a játék során még oly sok mindent megtudunk. Kalandjaink pedig azzal a drámai fordulattal kezdõdnek, hogy hirtelen elapad a Stanley munkájához szükséges utasítások folyama, és mint kiderül, az épületbõl mindenki más eltûnik.
Forrás: Gamestar
Nos, ebben a topikban összegyûjthetjük hányféle lehetõség, és befejezés létezik :)