SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
A nehézségi szint állításban egy ieig nem voltam biztos, de egyre valószínűbb, hogy igaz, amit írok. Bal felső sarokból órajárás irányában nehezedik. A könnyűekben sok nyersanyag van és mintha a random generátor sem kevébé lenne szemét. A legnagyobb könnyítés az, hogy kb. 20-22 napig jó idő van, van idő felkészülni a télre. Ezek után még sokáig tart, de a felkészülési idő az nagyon nagy könnyebbség. Eddig játékaimból ez jött ki.
(bal felső) Katia, Bruno, Pavle trióval röhögve meg lehetett csinálni tradeléssel az egészet, lopás nélkül is meglett volna, 46 napig tartott.
(tőle jobbra) A Pavle, Bruno, Marko volt az első játékom és még úgy is 40 napig húztam és közel lehetett a vége. .
(még jobbra) Boris, Emilia, Marin trió nem simán téllel, hanem asszem brutális téllel kezdődik, viszont csak 25 nap után (vagy 23, nem emlékszem) végetér. Viszont a kemény tél miatt nagyon elszánt és vakmerő húzásokra is szükség van, de legalább három ember kezd.
Roman és Katia a nagyon erős karakterek, csak éppen két fős csapat kezdésnek az baromi kicsi főleg úgy, hogy itt tél felé tartasz, már az elején 15 fok alatti a hőmérséklet. Roman nem mehet sehova őrködnie kell. Még fegyverrel is a random generátor kihozott egy raid során deep woundot úgy, hogy volt kése... Onnan nehéz talpra állni...
Katiaával induló csapattal mindig könnyebb a játék. Az alkohollal vagy más értékes áruval tradelés akkora bónusz, amire alig vannak szavak. Többet tudsz sokszor cserélni, mint egy közepes vagy jó loot alatt, csak éppen nem kell menni sehova. Azon a napon vagy több őr van vagy +1 pihenő ember és napközben is pihenet még ő is. Brutális. Napközben sajnos viszont csak tényleg a fáradtság csökkenhet soha nem láttam még azt, hogy valaki gyógyult volna volna nem éjszakai alvástól.
Bruno a szakács nagyon durva. Kevesebb vízzel főz és az alkoholnál nem csak cukrot, de vizet is spórol, ha jól látom...
A játék legerősebb közelharcfegyvere talán a balta, mintha több sebzést okozna, mint a kés. Apró hiba, hogy csak fejlesztett helyen lehet gyártani és nem olcsó... Viszont multifunci, mert apríthat berendezést. Nagy tél esetén erre irgalmatlan szükség van. A másik tényező, hogy a majdnem teljesen elhasználódottan is teljes áron lehet eladni. Tehát aprítasz vele, ameddig megy, aztán baromi jó áron elcseréled.
A dumálással sikerült már karaktert felvidítani, csak éppen baromi sokáig tart és nem garantált a siker. Ráadásul a dumáló embernek meg ugyebár más helyett is kellene dolgozni...
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Ez nem egészen igaz. A játék mindig a nap elején ment, viszont a random generálás előtt. Tehát, ha nagyon szemét volt a random generátor, akkor bizony lehet kicsit "csalni" (?). Egyszerűen kilépsz és újraindítod a napot. Voltak nagyon durva eltérések nálam. Még loot közben is ki lehet lépni halál előtt és akkor újraindul a nap. Ekkor persze a napi cselekedeteket újra le kell tolni, de azért félreklikkelést vagy mást lehet így javítani. Többször volt már, hogy elfelejtettem loot helyszínt választani vagy lockpicket adni a guberáló karakternek.