Valószínűleg az Obsidian is kivette a maga részét valamilyen szinten, de a belsős ember szerint ők eredendően egy teljesen egyedi, WoT-tól különböző játékot akartak fejleszteni, csak aztán a Mail.ru közbeszólt, és rájuk parancsolt, hogy kreatívkodás helyett annyira másolják le a WoT-ot, hogy még épp ne lehessen miatta plagizálás miatt perelni.
Majd hogy feltegye a pontot az i-re, a Mail.ru még ki is erőszakolta, hogy a félkész fícsörök is bekerüljenek a játékba. Konkrét példa? T9-10 tankok. Gamebreaker, balanszolási csődtömegek is lettek a top tier gépek, aki még emlékszik a bejövetelükre, az tudja, hogy az volt az első, szemmel látható lépés a játék bukása felé. Miért kellett ez? Mert a játék Project Armata néven fut Oroszországban, a kiadó pedig félt, hogy az orosz játékosok elégedetlenkedni fognak, ha nincs benne a névadó gép a játékban.
Másik példa a bázis mód. Az, ami jelenleg a játékban van, csak egy félkész koncepcióterv az Obsidiantól. Értsd: ez az, amit ők gyakorlatilag egy ppt-n megmutattak anno, hogy ez lehetne az alapfelállás, és aztán ezt ezzé, egy (állítólag) sokkal nagyobb, kiterjedtebb, grandiózusabb játékelemmé tudnánk fejleszteni. A Mail.ru fejesei meg csettintettek, hogy pofa súlyba, nem kell itten ennyit fejlesztgetni, tessék betenni a félkész látványtervet, oszt jó lesz az. Így is lett, nem is értem a mai napig, hogy mit keres a játékban.
Ezekből azért szerintem leszűrhető, micsoda hihetetlenül agyatlan, közönyös, idióta és despotikus döntések vezettek a játék jelenlegi állapotához. Márpedig ezeket a döntéseket a kiadó Mail.ru hozta. Épp ezért az Obsidiant-t tudom a legkevésbé hibáztatni, sőt, kicsit még sajnálom is őket. Aki dolgozott már síkhülye főnök alatt, az tudja, milyen az, mikor te próbálnál alkotni valamit, de a vadbarom felettesed miatt zárt kapukat döngetsz.
Az még a probléma, hogy ha teszem azt egy zseniális fejlesztőstúdió kerülne a játék alá, és valami csoda folytán a Mail.ru-nál dolgozó kretének is befognák a szájukat, ezáltal a játék összes hibája pikk-pakk megszűnne és kijavítódna (amire gyakorlatilag nulla az esély), szerintem ezt a játékot már az se tudná feltámasztani a hamvaiból. A játékosbázis gyakorlatilag kihalt, esetleg egy méregdrága, ütős marketingkampánnyal lehetne szerezni újakat, de ezt is kétlem, az AW-ból elmenekült, kiábrándult tankosok már leírták a játékot, ráadásul valószínűleg el is terjesztették a rosszhírét a rivális címek community-jeiben. Tekintve meg, hogy a WoT évek óta a csúcson van, és marketingben is fényévekkel erősebb, a tök friss újoncok se az AW-t fogják elsőnek megtalálni, ha tankozni támad kedvük. Ilyen ez a popszakma, a versenypiacon nincs kegyelem. Aki egyszer elveszti a vevőközönség bizalmát, az utána már nem nagyon mászik ki a gödörből.