A Monstrumban nincs kecmec: ha egyszer fûbe harapsz a kísérteties teherhajón, akkor halott is maradsz, kezdheted az egész játékot elölrõl. Fegyvered nem lesz, bujkálnod kell, és barikádokat építeni. Kemény darab!
Lassan már követni sem tudjuk, annyi ígéretes horrorjáték érkezik idén. Az újabb trónkövetelõ a független Team Junkfish alkotása, a Monstrum. Hõsünket belsõ nézetbõl irányítjuk, helyszínünk egy elhagyatottnak tûnõ teherhajó az óceán közepén, ahol minduntalan egy veszedelmes entitás hozza ránk a frászt.
Pontosabban nem egy, hanem háromféle szörnyet találunk a Monstrumban, de ha közel kerülnek hozzánk, már nagy a baj: a játékban ugyanis azonnal meghalhatunk egy ilyen találkozáskor, nem folytathatjuk a hideglelõs kalandot a legutóbbi ellenõrzõponttól.
Nem lesz egyszerû dolgunk, hogy megfékezzük azt a rejtélyes erõt, ami ránk vadászik a hajó belsejében. Annyit tehetünk, hogy futunk, elrejtõzünk, vagy barikádokat emelünk a folyosókon, hogy a rémek ne tudjanak elkapni. Csapjunk zajt egy eldobott rádióval, s azután talán kereket oldhatunk! Az Amnesia rajongói imádni fogják a Monstrumot.
A hajó elrendezése minden nekifutásra más lesz, hiszen a pályák véletlenszerûen generáltak. Az alkotás most a Steam Greenlighton keresztül tör babérokra, ha felkeltette az érdeklõdésedet, szavazz rá!
A csapat még idén szeretné megjelentetni a játékot PC-re, Macre és Linuxra - Oculus Rift-támogatással.