1. Grafika: ha "ár-érték arány" szempontból nézem, akkor a D1 grafikus motorja sokkal jobb volt, mint a D2-é. Az gyengébb gépeken is szépen elfutott max, vagy maxközeli beállításokkal, míg ez a Void engine sokkal-de-sokkal gépigényesebb sajnos. Hozzáteszem, low-n néz ki kb. úgy, mint a D1 maxon... :) És ha feljebb rakja az ember, akkor azért aki szerint nem gyönyörű a játék, az egy idió... izé, más ízléssel van megáldva, mint én. De a baj az engine-nel van, mert a Doomban is azt tapasztaltam, meg itt is, hogy ésszerű beállításokkal játszva sokszor tök rendben van, de néha megdöccen. Ez ott ugye "halálos bűn" (egy Doom meg egy autószimulátor pl. ne szaggasson, kicsit sem), itt viszont nem az, mert más a játék jellege. Ettől még idegesítő, hiszen az 1-nek nem volt semmi nyígja, ennek meg van. Aki szép állóképeket akar nézegetni (vagy komolyabb gépe van, és szereti a diavetítést) az rakja fel ultrára, és gyönyörködhet kedvére :) Tény az is, hogy ez a játék is Nvidia-s, a másik tábor sokkal rosszabbul járt sajnos megint.
Az megint más kérdés (és elég fontos szerintem), hogy kompromisszumkész esetben azért a játékélmény ezt az egész grafikával kapcsolatos nyekergést olyan szinten feledteti, hogy kb. szóra sem érdemes, mert lényegtelenné válik.
2. Lényeges dolgok :) Nagyon tetszik, hogy van már "átlesés" lehetőség is, tehát ha pl. egy derékmagas kőkerítés mögé lopódzol, akkor van olyan lehetőség, hogy mintegy "átpillantasz fölötte", ez nagyon hasznos, és remek feature. Kell is használni, ha nem akarsz másodpercenként töltögetni, de szeretnél "sunnyogósan" játszani... :)
Az AI összehasonlíthatatlanul jobb lett: Hardon kezdtem neki, és bizony már a gyanakvás esetén (D1: egy villám) is odajönnek az őrök körbenézni. Az olyan, D1-ben gagyi nehézségű szituációkban, mint amikor egy őr támasztja a falat, a másik meg előtte őrjáratozik, itt bizony megszívhatod, mert ha a statikus őrt elkapod, akkor a társa keresni kezdi.... Sokkal hamarabb észre is vesznek (nem kell rád bámulniuk hosszú másodpercekig, hogy leessen nekik a papírtantusz, hogy te nem egy kínai váza vagy a sarokban), és sokkal kompetensebbek a keresés-megtalálás terén is. Persze, az elején nincs semmi mágiád, szóval a lelépés is "földhözragadtabb" és lassabb, később azért ez könnyebben megy... De akkor meg sokszor csoportban mászkáló őrökbe futsz bele, vagy olyan helyzetekbe, amikor hárman vagy többen egymásra rálátva álldogálnak, stb., szóval a kihívás része nagyon klasszul rendben van szerintem. Már amennyiben a sunnyogós utat járod. Ha nem érdekel, ha észrevesznek, akkor már vannak gondok az AI-val, de én nem úgy játszom többnyire, így ez nem is nagyon érdekel...
Iszonyú jó, ahogy a karakter megjegyzéseket fűz mindenhez. Kipróbáltam Corvo-val is a játék első pályáját, és ha lehet, még jobb is, mint Emilyvel, valahogy jobbak a megjegyzései, nem tudom...
A D1-ben nagyon tetszett a pályák főellenségének nem-halálos elintézése, kivétel nélkül minden esetben sokkal nagyobb büntetést kaptak, mintha simán csak kinyírtuk volna őket - itt az első pályán viszont sajnos nem érzem ezt, Emilyvel megkíméltem a csávót, Corvóval kinyírtam és sokkal jobbnak éreztem a kinyírást sajnos.... (Pedig az 1 egyik legjobb feature-jének tartottam azt, hogy végig lehetett menni rajta úgy, hogy nem ölsz meg senkit)
Remélem nem hagyják ki azt a ziccert, hogy találkozzunk Dauddal (már ha tényleg az a hivatalos sztori, hogy él még), ha már Delilah-t ismét megkapjuk főellenségként... :)