De ez egy hadsereg, ahol a szabványosításra, kompatibilitásra sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint a civil életben.
Mivel a hobbim a haditechnika, ezért teljes nyugalommal ki merem jelenteni, hogy ez az állításod maximum annyiban lehet igaz, hogy a novellában / sorozatban szereplő MCRN hadserege egységesített operációs rendszert és egységes szabványokra épülő szoftvereket használhatott. Ez esetben Draper páncélja nem az MCRN szabványai szerint kellett, hogy működjön.
A való életben nincs egységesített szoftverkörnyezet, eleve a hadseregek felszerelését különböző gyártók szállítják, eltérő szoftveres környezettel (még az azonos cég (Lockheed Martin) által gyártott F-22A és F-35 vadászrepülőgép-család is két teljesen eltérő programozási nyelvet és szoftvert használ). Ezt olyan szinten kell elképzelni, hogy a különféle fegyverrendszerek, adatkapcsolatok integrálása a különböző hordozó platformokhoz (ie.: például egy adott típusú rakéta integrálása két eltérő vadászbombázóhoz, vagy egy légvédelmi rakétarendszer integrálása két eltérő hajó-osztályhoz) egy külön témakör, és a gyártók jelentős felárért végzik el.
A fent említett F-22A vadászgép például "alaphelyzetben" nem tud kommunikálni egyetlen más típussal sem (leszámítva a B-2A Spirit bombázót), mert egyszerűen kihagyták belőle a Link-16 adatkapcsolat adórészét, csak venni képes, adni csak a Link-22-esen, ami az F-22A és a B-2A típusokba van beépítve, és direkt az alacsony észlelhetőség miatt "ugrófrekvenciás", zavarvédett rendszer. Az F-35 család egy külön, még újabb rendszert kapott, de "szerencsére" kap majd Link-16-ot is, így legalább ő (ha akar) együtt tud működni a régebbi gépekkel is. Az F-22A esetében erre nincs mód, nem tud így céladatokat megosztani például egy másik típussal, hogy az rakétát indítson rá. Erre a megoldás az, hogy egy külön kommunikációs konténert terveznek, és ezt majd egy F-16 vagy F-15 vadászgép viszi a hasa alatt. A konténer úgy működik, mint egy router, egy átjátszóállomás, amely lehetővé teszi a két Link adatkapcsolat közötti átjárást. Ez a legolcsóbb megoldás, mert az F-22A-ba integrálni a Link-16-ost nagyon bonyolult és drága lenne, a többi gépbe beépíteni a Link-22-est meg nem akarják (mert ahhoz meg drága, plusz mélytitok).