Szerintem a fókusz problémáját elég hamar meg fogják oldani.
Ha valamit manuálisan finoman kell tudni állítani, akkor a Joystick még 300 év múlva is versenyképes lehet.
A lényeg az, hogy milyen finomságú a joystick általi input. De ezt gondolom simán tudják széles tartományokban hangolni.
Az ember gép interakciókban azért az ember jellemzői döntőek, és azok nem változnak.
Egy dolgot hiányolok, a gondolat vezérelt fegyverrendszerekét. Egy szuper sisak kijelzővel, akár VR is lehet, gyakorlatilag bármit tud vezérelni a pilóta. Kikapcsolva ezzel azt a pár tized másodpercet, ami az emberi ingerület vezetés miatti valós késleltetés.
1998 körül olvastam ennek a szabadalmi leírását. Azóta már egy csomó helyen propagálják, primitív játékok, vezérlők is léteznek már.
Igaz ez azért annyira nem látványos, mint bármilyen más rendszerkezelés.
Ül pár faszi egy sisakban, előttük vagy egy baromi nagy megjelenítő, vagy szemük előtt egy 3D VR sisak, és meg sem mozdulnak.
Mégis dolgoznak a fegyverek, navigál az űrhajó, folynak a számítások.
Ez eléggé unalmasnak tűnne filmen bemutatva. Folyamatosan narrálni kellene, hogy a railgun irányzó most éppen arra gondol, hogy a felé száguldó ellenséges torpedót kilövi, majd kamera váltás, ahogy felrobban a támadó torpedó.
Amúgy a Zumwalt harci központja eléggé brutális. Legalább három sorban vagy 15 munkahely, 3-3 nagy monitorral, plusz a falon a 3 nagy áttekintő monitor. És még mi lehet az egészet vezénylő parancsnok előtt.