SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Nemrég(amikor levették a Tetriz barter-t 100 db-re) volt Onepeg-nek egy videója amiben arról beszélt, hogy igazából nem is a BSG teszi tönkre az ekonómiát hanem inkább a játékosok. Arról beszélt, hogy sok játékmeneti hiba és probléma amit jelenleg annak tartunk az sokszor a fejlesztők számára azért nem probléma mert mi nem tudunk előre gondolkodni és látni de ők igen és tudják, hogy ez hogy illik majd a játékba.
Példaképp én nagyon sokáig úgy voltam vele, hogy a Flea Market-et vagy ki kellene venni, vagy erősen le kellene limitálni hogy mit adhatsz/vehetsz, pl. armor-t és fegyvert nem, lőszert igen, thermal-t és éjellátókat nem... Ezt mindig arra alapoztam, hogy a játék sajnos jelenleg egy fordított haranggörbe a gear szempontjából aminek szerintem a fejlesztők pont az ellentettjét szeretnék. Értem itt azt, hogy a legtöbb játékos vagy csupasz/Lvl 2 gear-ben(loot run és társai) van vagy meta gear-ben a közepes gear-ben meg alig van pár ember. Lássuk be ez egy túlélő játékban eléggé irreális hogy mindenkinek mindig jut Slick meg Altyn meg full meta fegyver. Az lenne a cél, hogy kb. raid-enként 1-2 unikornis lenne aki Meta gear-ben tolja és mindenki más pedig a köztes gear-ben lenne és sokkal érdekesebb harcok lennének nem csak az menne hogy az első 5 percben hallod hogy eldarálnak a pálya három végén 360 M995-öt és utána 10 percig csend amíg össze nem találkoznak hanem dinamikusabb harcok lennének.
Ez a gondolkodás módom nemrég megváltozott amikor rájöttem, hogy a full játékban már a Flea Market és minden más is a pályákon lesz szóval ha te megveszel magadnak egy slick-et meg társait azzal el is kell jutnod vissza a bunkeredbe, vagy úgy kell bevásárolnod teljesen hogy már a Flea Market-től mész egyből a küldihez, de akkor nem tudod teljesen mod-olni a fegyvert csak amit ingame is lehet, illetve szépen egyesével kell betároznod az 4 db 60-as táradat és társai. Szóval ha így nézem akkor már nem olyan nagy probléma, hogy könnyen lehet kapni valamit. És persze ez igaz arra is ha eladni akarsz valamit, hogy élve el kell vele jutnod a boltig szóval nem fog senki nagy armor-okat és társait kihozni mert azt tuti bebukod ha lelőnek közben mert azt nem tudod elrakni a Gamma-ba.
Másik téma pedig a pénzszerzés, hogy emberek 100-200 milliókkal ülnek a stash-ben. Szerintem jelenleg is túl könnyű pénzt szerezni a játékban. Iszonyat sok módja van némelyik majdhogynem exploit szint némelyik csak egyszerűen unalmas. Én pl soha nem mentem be úgy raid-be, hogy okés akkor most loot run és megyek a Ledx meg a Marked room vagy valami és mégse volt gondom soha a pénzzel. Nálam úgy szokott menni egy raid, hogy kinézem melyik Task-ot akarom csinálni vagy ha épp Duo-zom akkor a társam, bemegyünk azt csinálni és ha közben 1-2 helyen tudunk egy kis extra pénzt szerezni az király. Nem szaladunk a lövöldözésekre, de ha valaki a közelünkben van azt azért lekapjuk, csak hogy biztonságban legyünk. Ehhez hozzátenném, hogy nem vagyok se pro lövő se igazán pro a játék ismeretben meg minden kiskapuban szóval ha én megtudom csinálni ezeket akkor szerintem bárki aki kb. 500 óra felett beletett már a játékba. Valamint szinte soha nem játszom meta gear-ben csak ha már vmi nagyon felidegesített pl. ölj sniper-el 15 méteren belülről és társai. Általában lvl 4-es gear, mid tier gun és általában BT, M856A1, M80 és társai nem a legdrágább cuccok. Valahogy nekem nem fekszik az, hogy azért nyerek meg egy harcot csak, mert kitankolta a teljes tár lőszert az enemy-től az armor pedig mindent jól csinált az enemy, összezavart és társai, de egyszerűen az armor megmentett a saját balfaszságomtól, szerintem nem erről kellene, hogy szóljon a játék. Hanem a taktikus mozgásról, okos fedezékhasználatról és társai. Sajnos nincs meg minden még a játékban ami ehhez kellene, de azért elég sok minden megvan ami más játékban nincs.
Itt kanyarodnék vissza az első gondolathoz, amiről a videó is szólt. Nagyon sok nyomás éri a fejlesztőket azért, mert nagyon sok player olyan szemmel nézi a játékot, hogy ez egy kicsit hardcore-abb FPS mint az átlag és zavarja őket, ha nem tudnak minden körben ugyanazzal a meta gear-el menni (mintha csinálnál egy Class-t pl. CoD-ban, és ha lesz teljes preset rendszer sajnos ez is lesz belőle...) és megölni legalább 3-5 PMC-t egy körben akkor az már unalmas meg nem tetszik. De valójában ez egy Tactical Survival FPS lesz, ahol pont az a lényeg, hogy akkor kell keresni a harcot ha szükség van rá és nem a harc a lényeg hanem a Task-ok és túlélés. Tudom, hogy jelenleg ez nincs benne a játékban eléggé és félek is, hogy a jelenlegi játékos tábor fele abban a pillanatban eltűnik ahogy Open World lesz a játék és kint lesznek az árusok. Ebben a fejlesztők és játékosok közti félreértésből pedig az ered, hogy most a játékosok azért szidják a fejlesztőket mert a változások nem az ő játékról alkotott képük szerint történnek. Ennek pedig két vége lehet. Az egyik az, hogy a fejlesztők nem engednek a nyomásnak és már most elkezdenek játékosokat veszteni vagy engednek a nyomásnak és akkor a végjáték nem az lesz amire készültek és akkor meg azért lesz baj mert aki meg arra a játékra várt az lesz felháborodva. Szegények eléggé rossz helyzetben vannak jelenleg.