Sajnos egy online játékot nagyon költséges fenntartani. Fenntartani egy fejlesztő csapatot, a szerverháteret az folyamatos, jelentős költség amit azzal nem tudnak hosszú távon biztosítani, hogy megvesszük a játékot. Valamilyen, "rendszeres fizetős" tartalomnak lenni kell, mert a játékosok érdeklődése hullámzó. A playerbázis kevés része játszik évekig egy játékkal, és nem is nagyon vannak velük előrébb, hisz az egyszer kifizetett összeg, nem tartja fent a rendszert évekig. A DLC-k megoldást kínálhatnak, de nem összehasonlítható azokhoz a játékokhoz (amiktől menekülök egyébként) ahol sikeneket, seasson passokat, lootboxokat és hasonlókat tolnak a pofánkba. Viszont ezek a rendszerek jól eltartják a fejlesztőket és a szükséges kiszolgáló apparátust. Tarkovban ezek nagyrészt nincsenek, szal ha akarunk játszani sok-sok évig a játékkal, valahonnan pénzt kell hogy szerezzenek folyamatosan. Valamit, valamiért. Nyilván nem az a céljuk, hogy a játékosok ne egyenlő feltételekkel játszanak, fenn kell maradjanak valahogy, és ezt nagyon nehéz megoldani, főleg a mai gamer világban.