Nem az a baj, hogy rétegjáték, hanem az, hogy az WG EE után brutális fejlődést mutató sorozatot az RD-vel sikerült egyre inkább csak elkúrni miden fejlesztéssel. A legalapvetőbb hiba az volt hogy az Ejugen segget csinált a szájából. Olyan dolgokat tettek be, amire n+1-szer azt mondták, hogy "soha", pl. cluster arty, és era tag-es infantry, amit aztán basztak generálisan alkalmazni az adatbázisban, egészen a holland DLC-ig, ahol a repcsikre használták.
Az ALB n+1 decktípusa után az RD-t annyira sikerült elbaszni, hogy csak A cat játékok lettek, amik kibaszott nagy szerencsejátékká változtatták az egész játékot és teljesen fantasy unitokkal tolták tele a DB-t úgy, hogy a superheavy és egyéb unicorn egységek miatt végtelen buff ciklus lett az egészből. Nem a timeframe-t kellett volna kitolni - és nem ennyire őrült módon - hanem a meglevő idősíkban era taggal szinesíteni a dolgokat. Akkor lehetne M1IP két féle gránáttal két era-ban, M60A3 is, stb, ahogy a repcsiknél is, de neeeeeeeeeem, csak inf. lehet era tagos. Anyátokat azt... A Navy meg úgy ahogy van el lett baszva, soha nem balanszolták ki rendesen, pedig adatbázis alapon is lehetett volna. A kódot szartak fejeszteni a Navy miatt szüksége dolgokkal, lásd plain ECM modifier. Heliknél is a harci heliknél basztak ECM modifiert beállítani, stb. Ráadásul az ALB-ben meglevő nemzetek specialitásait lerombolták azzal, hogy "basszuk tele powa egységekkel mindenkinek, jó lesz az úgy"... Az ALB-ben a national deckek nem az abszolút képességekkel voltak sokszor erősek, hanem a national protok ár/érték arányban tudtak felmutatni szép dolgokat, pl.a keletnémet proto T-72-vel. Aboszlút értelemben legfeljebb M1IP ellen volt esélyes, de éppen rohadt olcsó volt, tehát ár/érték arányban volt jó. Az RD szakított ezzel a legtöbb nemzetnél és jöttek az akkora faszságok, hogy a lengyel T-72 képes volt face to face a 2. legjobb nyugati harckocsival is kiállni. Vicc...Az ALB-t értelmesen tovább políroni és nem radikálisan hülye ötletekkel szétkúrni kellett volna. Lásd deck system, az XP hangsúlyosabb volta kombinálva a jellemzően 3 szintű availlal, ahol nagyon is mérlegelni kellett, hogy akkor 2/3/4 XP legyen a mennyiség vs. minőséggel.
A StDV hiába próbált újítani, csak szerintem borzalmasan rossz irányba mentek el. Eleve az, hogy deck típusok helyett vannak a hadseregek és ennyi. Én gyakorlatialg amíg játszottam szinte semmi variációs lehetőséget nem láttam benne, a hadseregek nagy része olyan volt, hogy összeraktam és ránézve azt mondtam, hogy ezzel én játszani nem tudok. Ahol meg összeraktam ott max. 1-2 kártyában tértek el az adott army deckje, amit használtam. Az XP mindent visz a játékban, a mennyiségre gyúrni semmi értelme, stb.
A játékmechanika még inkább szerencsére épül a low CTH és penetration modellezés miatt. Egy rohadt szerencsés találaton elúszhat az egész játék. Ezen felül a conq-b gyak mindenki panaszkodott arra, hogy az 51% területi aránynál a +1 pont nyereség orbitális hülyeség, mert az A fázist túl hangsúlyossá teszi. Nekem maga az egész fázis hülyeség nem tetszik...
Nem csoda, hogy az elbaszott RD-val is többen játszanak. Ha lesz keleti front vagy más kieg, akkor benvonzhat még játékosokat, de nekem az alap mechanika betett, egyszerűen nem érdekel jelen állapotában és szerintem soha nem is fog. Kis túlzással reménykedem, hogy bukik, mint az AoA és talán a fejükhöz kapnak. (Erre kevés esélyt látok.)
Félelmetes, hogy az Eugen, mint fejlesztő mennyire nem érzékeli a legalapbetőbb balanszproblémákat és mennyire szarnak bele.