Nagyon szép, meg rengeteg a potenciál benne, de brutálisan scriptelt a játékmenet, védekezz, támadj, repeat. Habár a terepviszonyok segítenek itt-ott, de nem lehet úgy lesből támadni, vagy felderíteni és howitzerezni, mint a régi SS-ben, az első lövés után az ellenség megindul tankokkal, és a felderítőknek azonnal vége. A messzebb látó tisztek teljesen értelmüket vesztették...
Szöviket végigvittem, oroszokkal Berlin jön, németekkel most játszogatok, és sokszor nem értem, hogy mikor mire mennyi csillagot kapok, sima győzelemre egyet, ha alig élem túl, hármat. Semmi támpontot nem ad a játék, hogy mit kellene, vagy mit kellett volna hozzá csinálni. El kell veszíteni az utolsó előtti katonáig mindent ? A kis plecsnikből se lehet mindet begyűjteni némelyik pályán.
A doktrínák jó ötlet lennének, de egy kampány alatt egyet se lehet feltuningolni, nemhogy hármat. És csak úgy derül ki, hogy melyik kellett volna az adott pályán, ha az ember előtte jól elbukta egyszer. Jó példa erre Bulge, armor-ral elbuktam, beásós support-tal meg simán nyertem utána. Egyszerűen bosszantó, hogy egyik pillanatban az egyik kéne, a másikban meg amaz, így ebben a formában nem tetszik.
Próbáltam skirmish-t, de ez a foglalgatósdi szintúgy nem tetszik, 15 éve is csak multiban volt ilyen, ott még elment, de egy efféle játéktól szofisztikált stratégiát várna el az ember, nem "fogd meg mindet és küldd be" típusú gagyiságot.
És hol van régi SS-ekbből ismert több tucatnyi scenario ? Ahol nem nyomi zászlókat kell foglalgatni, hanem megfelelő stratégiával bizonyos feladatokat végrehajtani ? Hm ?
A Balatonért, meg a magyarokért köszönet azért a magyar fiúknak, jó ötlet, hogy a szovjetekkel le lehet gyalázni magunkat, ad egyféle íróniát a játékmenetnek.
A Sniper Elite 2 jut eszembe a játékról, mindenki mesterlövésszel lopakodva cseszte el az idejét és szívott, miközben egy gépfegyverrel meg pár gránáttal 5 perc volt minden küldetés.
Ugyanez a szitu, árkád játék gyerekeknek, nem stratégia. Kár.