Ezert mondom mindig, hogy embertol es tolerancia szintjetol fugg, melyik jatek mennyire szorakoztato, nehez altalanossagban kijelenteni barmit is.
Viszont erdemes megjegyezni, hogy a skalazodast nem veszed eszre kb 50-70-es szintig, az pedig jo par(szaz) oranyi jatekido elso nekifutasra.
Szerintem a vilag, a kornyezet, a sztorik es az egyes kuldetesek es kapcsolodo tortenetek erdekesek (amiota NPC-k is vannak, azota plane). A bazisepites szinten, eleg sok targynak van funkcioja es ad nemi celt es kihivast a szukseges uj tervek beszerzese eventekbol vagy random jutalmakbol. Emellett a felfedezes is hatalmas magnes a jatekban, en imadtam minden percet amikor elindultam valamerre es folyamatosan megneztem mindent, ami ott talalhato. A terkep nem jelzi neked elore, mi merre talalhato, neked kell megtalalnod eloszor a helyszineket - amelyekbol van par szaz. En minden barlang melyere lementem, minden epuletet atneztem, stb. - ebben a vilagepitesben es a felfedezes oromeben a jatek nagyon jo.
Egyszoval 50-es szintig erzi az ember a fejlodest, a talalt cuccok cserejekor tapasztalt "erosebb lettem" feeling megvan, az ujabb es ujabb SPECIAL pontok elosztasakor elerhetove valo perk kartyakat elvezettel cserelgeted es tervezed a buildet, a gearelodes is elegge szembetuno, amikor 20-as szintu fegyverrol 30-asra valtasz, stb.
Aztan az 50-es szinten elered a cuccok maximum szintjet es innentol kezdve mar csak a fegyverek es pancelok csillagainak a szamat nezed, es remenykedsz, hogy a vilagban minel tobbszor osszefutsz 3 csillagos legendary ellenfelekkel, akikbol feloltozhetsz. Itt is van azert progress, de ez mar inkabb grind, mire meglesz az a pancel es/vagy csuzli, amire vagysz. Igaz, vehetsz mas jatekosoktol is, kupakert vagy fluxokert, de ha egyedul akarod osszeszedni, az is lehetseges.
Es akkor itt jon be a kepbe a skalazodas elozoleg leirt elonye es hatranya.
- Elonye, hogy a teljes mappon minden ellenfel 50-75 szintu, igy tenyleg oda mehetsz armort es fegyvert kutatni, ahova akarsz. Attol, hogy skalazva vannak az ellenfelek, attol meg a nehezseguket tekintve van kulonbseg az egyes regiok/biomek kozott. A nyugati kezdo terulet tovabbra is konnyebb, mint a keleti end game jellegu zonak, hiaba azonos szintuek az ellenfelek. Vagyis, a szamodra kedves zonaban csinalhatod a napi kuldeteseket es eventeket annak remenyeben, hogy esik valami jo ket-harom csillagos cucc.
- Hatranya pedig az, hogy valahol illuziorombolo az, hogy lvl50-eskent majdnem teljes harci diszben kell lenned a kezdo zonaban is egy-egy nagyobb csata eseteben, es kvazi ugyannyi erofeszites megolni valakit vagy valamit, mint lvl1-eskent. (Bar azert azt tegyuk hozza, hogy a magas szintu cuccaid, a tobb szaz perkbol osszerakott builded es az 50 felett elerheto legendary perkek azert adnak eleg sok segitseget, szemben a frissen napvilagot latott lvl1-es vaultlakoval.)