"A játék részletessége megdöbbentő. A küldetések kellően megfűszerezték mindenféle eseménnyel, hogy ne azt érezzük hogy farmolás megy, vagy Aból Bbe rohangálunk."
Ez! Mesés a grafika, lélegzetelállítóan élethűek az animációk, a hangok, de a legzseniálisabb mégis a játék felépítése, ahogy az egész meg van tervezve.
Van valami természetesség abban, ahogy a játékban egyik történés a másikból következik.
Pl., NAGYON KIS SPOILER: a táborban mászkálok, odamegyek az egyik öregebb fószerhez aki egy szekérnek dőlve lopja a napot. Mondom neki hogy mit lazsálsz itt, gyerünk inkább be a városba, vegyünk kaját/piát meg pár szükséges dolgot a táborozáshoz. OK, készülünk, befogjuk a szekérbe a lovakat, közben a táborból néhány csaj felfigyelt rá hogy a városba készülünk. Elkezdtek rinyálni hogy jajj' vigyük el őket is lécci-lécci, mert szétunják itt magukat az erdőben, a városban meg ott a kocsma, biztos lesz zene, faszik, mulatozás. OK, jöhettek ők is, szekérre fel. Kisebb incidens után (ezt most nem írom le) megérkeztünk a városba. Öreggel bemegyek a boltba (naná hogy egy üveg whiskey volt az első amit felmarkolt! :). Kint leülünk a bolt előtt a padra, dumálgatunk, iszogatunk - aztán az egyik csajt megtámadta vmi gyanús faszi, félrerángatta egy sikátorba. Arcot befenyítettem, elég volt a határozott fellépés. (Ez is tetszetős, hogy nem az agyonlövés az egyetlen interakció amit tudsz csinálni.) Aztán egy másik csaj a bandából hallott egy fülest a kricsmiben hogy jön egy vonat gazda new yorki utasokkal, talán lehetne valamit kezdeni vele... (Köv. küldi felvezetése.)
SPOILER OFF
Szóval valahogy nem is úgy érzi az ember hogy küldetések vannak amiket teljesíteni kell, hanem azt hogy egy nyílt világban vagy szabadon. Ha kedved van magadban vadászgatsz, pókerezel, vásárolgatsz, stb. Ha ez uncsi kirabolhatsz ezt-azt, vagy emberkedhetsz kicsit ellenséges bandákkal. A fő sztori küldetéseit a bandád tagjai adják, de ha nem foglalkozol velük pár napig akkor sincs semmi, élik a világukat. A dialógusok nagyon jók, nem mindig a küldetésekkel függenek össze, életszerű csevegések, beszélgetések. Sokkal de sokkal jobb ilyen szempontból mint a GTAV. Vagy mint bármi más.
Kevés játéknál éreztem eddig úgy hogy a világ amiben a játékos ténykedik az tőle függetlenül is ÉL. Beavatkozhatunk a dolgokba, de nincs semmi ránk erőltetve. Ha viszont csinálunk valamit akkor annak nyoma marad, következményei lesznek. Ha sokáig nem járunk egy bizonyos boltban akkor a boltos meg is említi hogy rég nem látott minket. Ha nagyon nagy bunyó/hentelés van a kocsmában akkor utána még egy darabig nincs kiszolgálás, és később mikor bemegyünk a pultos félve motyogja nekünk hogy nem akar balhét. Persze, ezeket is nyilván beprogramozta egy programozó, ezek is scriptek, nem önálló mesterséges intelligencia, de mivel rengeteg ilyen van az összhatás mégis nagyon erős.
Valaki kérdezte lentebb hogy sima XBox One-on hogy fut a játék. Én azon tolom, és teljesen jól megy rajta. Eddig egy helyszín volt ahol felfigyeltem rá hogy izzad a gép rendesen: egy város, éjjel, esőben a vonatok meg az iparvidék miatt a levegő is füstös, ködös volt. Ennyi volt össz-vissz, egyébként tényleg semmi zavaró jelenség nincs. A megvilágítás, a fény/árnyék effektek gyönyörűek.