Szerintem, az MMO ne csak a PvPről szóljon. Sőt, az csak akkor szóljon arról, ha egy player azt akarja. Egyet értek veled, hogy a közösségi élményeket kell fejleszteni, de az nem pozitív közösségi élmény, hogy virágszedés és bányászás közben jön Pistike és fejbever.
Van egy világ, és ott kell élned. Ha te nem akarsz harcolni, nem harcolsz, ha akarsz, akkor pedig harcolsz más playerekkel. Ahogy a való életben is. Ez itt jelenleg adott.
Vannak frakciók, végre talán értelmük is van. A direkt pvpre kényszerítés a fejlesztői lustaság, mert ha nincs aki pve bányászik, szedeget, stb. akkor te nem jutsz el a minden craftolt armornál jobb faction armorig annyi idő alatt, mint amennyi idő alatt a bétákban egyes playerek eljutottak. Tehát, kell gyártani cuccost, mert ki tudja, hogy lootolsz-e valaha is pont olyat, ami akkor neked kell.
Én akkor érzem, hogy egy MMO közösségi élményt ad, ha minden classnak vagy buildnek, legyen az crafter vagy harcos, táncos, robotkészítő, bioeng, építész, tamer vagy bármi, meg van az adott közösségben a helye úgy, hogy nélküle nem működik a játékmenet. Mellette pedig ott a lehetőség, ha akar, akkor craftol, ha pedig akar harcol. Fejvadászkodik, pvpvzik a frakciójának, stb. Ez szerintem az MMO. Legalábbis így lenne teljes egy játék.
Most össze tudnám számolni az egy kezemen, hogy hány ilyen MMO volt vagy van jelenleg! És ez a gáz.
Én jelenleg mára már csak BDOban vagyok bent, ott sem aktívan, hisz max. csak a gyerekeim miatt játszom. Napi 1x belépek. Ez van. De Mindig keresem az újat, a jobbat, ami szórakoztat. Nem a New World az, amit kerestem, ez egyértelmű, sőt, a barátaimnak, akikkel együtt szoktam játszani pl. nagyon nem jött be. De nekem kikapcsolódásnak, jelenleg az a 40 euro nem lesz sok. Miért? Mert JELENLEG tartalmas, elég bonyolult, emiatt hosszú, mellé elég nagy térkép, szép grafika, klassz horgászás, érdekes crafting annak ellenére, hogy ahogy rájöttem, a stimpackek (tök mindegy minek hívjuk) és a lőszer kivételével sok minden értelme nincs a craftnak JELENLEG!, mert ahogy néztem, minden frakciós cuccos jobb az adott szinten. De hátha lesz hajózás, lesz valami egyéb!
Én nem tudom mi lesz hosszútávon a játékban. Lesz-e egyáltalán item shop, benne rl maniért skinek, fejlődés javítók, pénzért vehető plusz storage, stb., de jelenleg nem is érdekel, mert működik a világ nélkülük is. Mindig az érdekel, hogy ha adott pillanatban leülök (mint pl. nemrég szeptember 9én három napra) játszani, és már nincs annyi időm, mint korábban volt, akkor ne erőlködés legyen a játék, hogy játszom, esetleg sietni kell, mert csak három napom van (mint sokakat figyeltem, hogy a három napos bétában milyen szintre próbáltak felkapaszkodni, minek? :D), hanem ne siessek, bizbaszoljak a mütyürökkel, próbálgassak ezt és azt, és közben anélkül, hogy hatalmas léptékben fejlődnék, megismerve a térképet, vigyen tovább a történet, stb., ezt pedig adja a New World. Hogy ez egy single online játék-e? Nem hinném, hisz aki pvpzni akar, megtalálja, aki pedig nem, az is megtalálja amit keres. Persze, lehet ezt komoly klánokkal nyomni, felkészülni hatalmas tartalomra, hatalmas mit fogunk mi csinálni évek alatt, majd meglátjátok - de simán elhullik minden játék pár hónap alatt, lepattan a klán 2/3a, és onnantól vége. Jöhet az új.
Szóval, manapság igazából nem lehet tartalmas MMOt csinálni, mert vagy kihullik a hajad, mire kijön, vagy otthagyják három hónap után a népek, mert mindig van más.