Ha wanderer játékot indítasz, akkor HUB romos városában kezdesz. Ebben a városban van egy small house, amit gazdája elhalálozása miatt nyugodtan használatba vehetünk, mint vendégek. Kifoszthatjuk és eladhatjuk javait a kezdeti tőke kiegészítéséhez. Ha végignézzük a romos épületeket, van köztük station house (ez a legnagyobb), L-House (nem túl drága és praktikusan berendezhető, Snail house (meglehetősen tágas, viszont kör alakú stílusa nem túl praktikus a berendezéséhez, bug house (inkább a HUB városában elfoglalt helye - közvetlen a kocsma mellett - mint a praktikussága miatt értékes), storm house (négyzet alakú két szintes, nem drága de hamar ki lehet nőni), small house (szerintem pénzkidobás). Ha lehet javasolni akkor a station house, snail house vagy L-House legyen az első épület, persze csak ha hosszabb távra ebben a városban tervezel maradni.
A HUB city előnyei: még elég közel vannak a város körüli nyersanyagok ahhoz, hogy ha valamely épületbe raksz iron ore store vagy copper ore store ládát, akkor automatikusan behordják a bányászott nyersanyagot. A közelben éhes banditákkal és néha dust banditákkal lehet találkozni, akiket egy 7-fős csapattal viszonylag könnyen le lehet győzni. Közel vannak a Holy Nation farmok, ahonnan le lehet farmolni a termést büntetlenül. Ez igaz a vízre is, amit a kútjukból csak el kell hozni. A farmok körül a river raptorok a legkönyebb ellenfelek, gyakorláshoz remek célpontok, adnak bőrt és sárga húst amit az állatoknak adhatsz. A farmereknél lehet állatokat is venni. Előny még a shinobi torony, ahol ugyan 10 000 a belépő de feleannyiba kerül minden ezután.
A thief backpack, aminek nincs negatív harcérték módosítója, normál 3000 pénz, náluk 1500. Minden expedíciós karakternek ajánlott 1 ilyen, és 7 ember esetében már meg is térült a belépő a kapott kedvezményből.
HUB city hátránya: soha nem esik az eső, kereskedők száma korlátozott és a gyakori rajtaütések miatt könnyen kipusztulnak az idő előrehaladtával, mert alapesetben nem regenerálódik a település lakossága. Nincs a romvárosnak számottevő helyőrsége.
Csapat: Itt egy link a felvehető egyedi karakterekhez, számos karakter van aki ingyen felbérelhető:
Kenshi List of unique characters Ez alapján érdemes kidolgozni egy útvonalat, viszont egy dologra figyelni kell! Kezdetben a karakterek futás sebessége esszenciális, mert legyőzni nem is, de lehagyni le tudod az ellenfeleid (ha futni kell dobd el ami leterhel, majd később visszamész érte). A futás akkor fejlődik, ha nem vagy leterhelve, és nagy távolságokat teszel meg. Ahogy növekszik a karakter leterheltsége, úgy a futásért kapható xp aránya csökken és az erőért kapható xp aránya növekszik.
Pénz: kezdetben a legjobb és legkisebb kockázattal járó bevételi forrás a réz bányászata. Amint a fejlesztésekben eléred azt a szintet, hogy electrical workbenchet tudsz építeni, akkor érdemes a rézből electrical partsokat gyártani (az aki a fejlesztőpad mellett dolgozik, második munkájának beállítható az electrical parts készítés. Mindkettő a science-et fejleszti)
...érdemes teherhordó állatokat és kutyákat vásárolni, miután felfedezted a közeli hive village-ben rejlő lehetőségeket. Ott elég sok bőrt a későbbi páncélkészítéshez és élelmet lehet gyűjteni az állataid és magad számára - csak okosan. Az állatok idővel felnőnek, kezdetben pup - teen - adult - elder. Ezek a szintek szorozzák a harci képességeiket, tehát harcoltatni, mozgatni is kell őket. Állat típusonként eltérő, hogy melyiknek mennyi nap kell a felnőtté váláshoz, ezért érdemes már korán beszerezni legalább két kutyát és két teherhordót ( a bikák harcban jobbak mint a pack beastek, ám ez utóbbiak több cuccot képesek cipelni)
Jó tanács: Érd el a tech level 5-öt, addig ne akarj outpostot csinálni. Tech level 5 midnen hozdékával együtt adni fog elég tudást és tapasztalatot, hogy jól válaszd meg a táborhelyed. Sok vesződségtől kíméled meg magad, addig is egy hub vagy squin város ki tudja szolgálni az igényeket.
Harc:
támadó és védelmi fegyverek (mire ad bónuszt), nehéz vagy könnyű fegyver, kültéri vagy beltéri, ellenfél típusa szerint stb.
páncélok: könnyű, közepes és nehéz - kevesebb harci érték módosítás = kevesebb sebzés elnyelés
melee attack - sikeres támadások száma
melee defense - ha blokkra állítod a viselkedést, a védelem hatékonyságát határozza meg - blokkra állított harcmodor jól fejleszti
A teljes támadóértéket a karaktert ért fizikai hatások (sérülés, leterheltség, éhség), az adott fegyver és viselt felszerelés összes módosítója határozza meg.
Dodge fejlődik, ha fegyver nélkül harcolsz, és ha blokkra van állítva a harcmód.
Thougness - ez afféle edzettség, ami ha magas, akkor nehezebben visznek földre. Ha úgy ítéled meg, hogy a csata ugyan sok sérüléssel fog járni de vállalható a kockázat, akkor ne sajnáld az embereid. Majd felgyógyulnak, de közben sokat fejlődik a thougness... és azt hiszem ez az egyetlen módja, hogy fejleszd. Ezért pl. az éhes banditák nagyon hasznosak a játék elején, mert zömmel utőfegyvert használnak, ami kisebb eséllyel okoz végtagvesztést. A blood spiderek ezzel szemben akár 1 ütéssel is kivégezhetik a karakterünk (lábaik vágó fegyverek), cserébe ők is egy ütéssel kivégezhetőek. ... még egy jó tanács, ha állatok ellen harcolunk! Amint leterítettünk egy állatot, rögtön lootoljuk ki. Azután biztos nem tér magához. Ez a blood spidereknél különösen hasznos, ahol egy ütésük pont olyan hatékony az épp ellenféltől, mint a félig döglöttől.