Egyelőre igen. Jobbnak tűnik mint a Britannia. Persze nézőpont kérdése is lehet mivel két különböző korszakot ölel fel a két játék.
Nagyjából 150kör játék utáni tapasztalataim szerint úgy néz ki, hogy AI fejlesztve lett, koherensen támad aki ellenséges népként lép fel velünk szemben. Tapasztaltam már összefogást is. Két különböző frakció akik egyébként szövetségben álltak egymással képesek voltak egyszerre egy várost támadva támadólag fellépni ellenem. Sokkal megfontoltabban és taktikusabban kell lépkedni a térképen, ha egy mód van rá, akkor sokat kell rejtőzködni, rajtaütésekkel operálni, mert a térkép elég "nyitott". A Görög szigetvilágból fakadóan bárki bármerről támadhat és úgy látom nem törekszik az AI sem tökéletesen homogén egymáshoz kapcsolódó birodalmakat létrehozni. Bizony sok olyan frakció van akiknek egymástól távoli tartományai vannak és próbálják birtokolni amennyire lehet. Vagy onnan villám támadásokkal gyengíteni az ellent.
Az Attilához hasonlóan itt is lehet várost elpusztítani, lerombolni, amit persze újra lehet alapítani nyersanyag, és némi katonai áldozattal. Sereged kb. 10% lemorzsolódik alapítóként ha egy lerombolt várost akar az ember újból indítani.
A kibővített nyersanyag igényű játékmenet miatt kevesebb sereg képezhető. Fa, Bronz, Élelem, Kő vagy Márvány és Arany nélkül nehéz összetett sereget képezni és fenntartani. Ezek az alapvető nyersanyagok sem adottak minden területen. Ezekért a nyersanyagokért folyamatosan megy a küzdelem és adódhat olyan időszak a játékban amikor úgy érzi az ember, hogy nem halad előre semmit. Ha látszólag nem is de minőségben egy idő után egyre gyengébb egységeket toboroz a AI mert azt könnyebb, olcsóbb fenntartani ? Mintha.
A RealTime csatában is jobban érvényesülnek a rejtett seregek és ha jól vannak elrejtve az egységek akkor bizony egy nagyobb sereget is meg lehet futtatni egy jól ütemezett hátbatámadással. Végre, kisebb sereggel és egy jó stratégiával lehet győzni létszámban nagyobb seregekkel szemben.
Privát véleményem, hogy ez a nyitott szigetvilág hosszú távon védhetetlen kalamajkát okoz a frakciók körében.
Bár a diplomáciai törekvéseket fent lehet tartani, megnemtámadási egyezmények működőek, de korlátos idejűek. A katonai és védelmi szövetségeknek is lehet előnye ha erősítést kérünk a szöviktől megérkezik, bár el is foglalják az adott területet ahova hívtuk őket. A bartel kereskedelemmel jól lehet a két nép hozzáállását növelni, de továbbra is hiányzik számomra a területek el ajándékozása. Elég sokszor adódik olyan helyzet, hogy elfoglalok egy területet egye ellentől, de nem tartanám meg mert stratégiailag nem passzol, jó lenne a szomszédos szövetségesnek odaadni, hogy használja és ne kerüljön ellenséges kézre. De ez kikerült a játékból. Legalább is én nem találtam benne. Azt sem értem, hogy a családfát miért hagyták ki, nem csak hősök éltek az Ókorban és bizony az adott nép túlélését az utódlással oldották meg még akkoriban is.
Nem utolsó sorban Paris minek lógatta meg Helénét ha nem azért hogy családot tudjanak majd alapítani? Menelaosz se rágott volna be ennyire ha nem az ellopott nő és az általa várt utódok lettek volna fontosak ... nam mind1.
Nem összefoglalóként, de igen, úgy tűnik jól sikerült a Tory. Jobban ki van dolgozva mint a Britanni. Van hangulata és jól bele lehet csúszni az adott hős karakterébe. Kíváncsian várom a kiegészítőket, és persze a MODokat majd.