A játékmenet nem fejlődésével nem értek egyet. Persze, megvannak az alap dolgok, amiket áthoztak az elsőből, de a nagyobb mobilitás, mint a mászkálás vagy ugrás és a kötelek. Vagy a részletesebb lopakodás, mint a kúszás és a susnyásban bújás. Emellett a puzzle-k is változatosabbak és nem mind abból áll, h pallót keresünk Ellie-nek vagy létrát, deszkát ahhoz, h átmenjünk valahol. Az ellenségek típusából is több van. Emellett a fejlesztések is nagyobb hangsúlyt kaptak és fontosabbak, mint az első részben. A közelharc is fejlődött a kitéréssel. Sztoriról meg hasonlókról addig nem írnék, ameddig be nem fejezem, de szvsz a játékmenetben pont fejlődött eleget.
Szerk: Ami a játékmenet részt illeti, sztem az AI, ami nem igazán fejlődött a 7 év alatt. Az ellenség megpróbál bekeríteni, mint az elsőben is már, de a társak ugyanolyan síkhülyék. Tudom, h be lehet állítani, h mennyire legyenek effektívek a harcban, de itt nem is erre gondolok, hanem itt is lopakodás közben sokszor össze-vissza rohangálnak, valamint kicsit röhejes időnként, amikor direkt elmegy egy ellenség egy társ mellett, mert az hülye helyre bújt. Persze jobb ez így, mintha amiatt vennének észre ellenségek, mert a társ AI nem éppen a csúcson van. Emellett azokon a részeken, ahol fertőzöttek és emberi ellenségek is vannak, ugyanolyan bénán harcolnak egymás ellen, amikor egymásra uszítom őket, mint anno a Left Behind DLC-ben.