Az FS2020 előtt rég játszottam már repülőszimulátorral, azok is világháborúsak voltak (Il-2 sorozat, Rise Of Flight), így hiányosak az ismereteim a polgári repülési szabályokról, eljárásokról.
Több helyen azt látom hogy megoszlanak a vélemények hogy az FS2020 mennyire szim vagy mennyire nem, én mindenesetre szimként fogom fel, és próbálok a lehető legszabályosabban repülni.
Egyelőre a Cessna 152-vel repülök, és kérdésem mi a navigáció legéletszerűbb módja ennél a gépnél?
Jelenleg úgy csinálom hogy repülés előtt megadom az útvonalat a földgömb menüben. Felszállás után bekapcsolom a VFR térképet (nem a Garmin navit, hanem a felső menüből előhívható GPS térképet) és ezen követem a pozíciómat. Kb. mintha egy tableten, GPS-el navigálnék és csak így "parasztosan" próbálok kb. a magenta vonal felett repülni. (Ami csak az első útvonalpontig magenta, utána fehér, és nem aktiválódik a köv. szakasz. :/)
ATC-t ha van a reptéren természetesen használom. Vagy ha ismerem a környéket akkor teljesen vizuális alapon tájékozódok, az alapján amit látok a gépből kinézve.
Kisgéppel ez mennyire életszerű? Vagy minden esetben szokták használni a műszerfal közepén található navigációs blokkot (amin egy csomó frekvencia van, meg pár apró gomb :O
Másik kérdésem hogy a Garmin navi használatát melyik gépen a legegyszerűbb megtanulni? Mit érdemes választani a 152-es után következőnek? Azt láttam, hogy ha a földgömb menüben beállítok egy útvonalat is, akkor az a Garminba már be van programozva. Viszont magától itt sem vált automatikusan következő szakaszra, ha elérek egy waypointot. Ezt hogy tutom léptetni?
Előre is kösz ha valaki segít, és bocs ha esetleg idegesítően amatőr dolgokat kérdezek.