Nem csak a nyelvi része nem okés. De amíg az nem érthető (pl. mi a függy akar az "a terep diktálta igény" lenni), addig nincs értelme vele foglalkozni. De lehetne azzal kezdeni, hogy a repülőgép semmiféle jelet sem sugároz, hanem pont a DME az adó, az ő frekvenciájára kell valamelyik NAV vevőt beállítani. Alapvetően ha jól tudom 3 fajtája létezik (több mint 25 éve tanultam, kicsit kopott már az infó), amiből az egyik az alacsonyan sugárzó amit reptereken szoktak alkalmazni, tipikusan 12000ft-ig, 25nm hatókörrel, a másik a magassugárzó, őt lehet akár 200nm-ről is fogni. A harmadik most nem ugrik be, ma már a gyakorlatban nem sokat használjuk (legalább is mi). Viszont mára szinte teljesen elavult (ezen lehet vitatkozni), mert a GPS rendszerek sokkal precízebbek és több adatot (a számoltakkal együtt) szolgáltatnak. Mi például kivettük a cégünk gépéből a DME-t, mert a helyére inkább időjárásradart szereltünk be, az sokkal fontosabb. Azonkívül rengeteg gépen eleve nincs is DME, de GPS nélkül már senki sem indul el. A repterek (VOR/DME) megközelítésénél használják még, de ha a gépen nincs DME, akkor kiváltható mással, vagy a GPS távolságfunkcióját lehet ilyenkor használni. Reptereknél a magasság ellenőrzéséhez inkább a markereket kell használni, melyek ált. egy NDB-hez vannak párosítva. Amikor hallod a pittyegést, akkor a magasságnak egyeznie kell a térképen lévővel. De ezekből az infókból egy ilyen fórumon nem igazán lehet bármit is megtanulni, mert azért nem ilyen egyszerű téma, az pedig, hogy mire használható a gyakorlatban pl. keverve más műszerekkel pláne. Akit érdekel utánanéz, ha pedig kérdezi, hogy mi az a DME, akkor el lehet irányítani.
Egyébként pedig a téma nem az lett volna, hogy mi a DME hanem, hogy rossz (magyarul: nem működik) a szimulátorban.