Igen, ezért írtam már a legelején, hogy modokkal azért elérhető a jobb realitás ezen a téren is. Az Alertet azért szerettem, mert bármilyen géphez működött, független volt az addontól. Még túlsúlyos landolást is szimulált és a legjobb az volt,hogy random módon. Tehát nem lehetett tudni, hogy a megengedettnél nagyobb leszállósúly mellett csak kicsit instabil lesz a gép, vagy úgy ahogy van összecsuklik a futómű és b*szhatod. :-)
Pl. volt olyan esetem, hogy felszálláskor részben elment a hidraulika, így alig fordult a gép, de azért lehetett még irányítani. Viszont transzatlanti út lett volna egy 747-400-al, vagyis csurdultig a tank(ok). Igenám, de nem szállhattam le büntetlenül csak úgy az induló reptéren, mint az addon nélküli szimulátorban, ahol ezt probléma nélkül megtehettem volna (irreális módon), ezért ki kellett engedni a kerozint a nagykönyv szerint, miközben szét izzadtam magam, hogy egyáltalán levegőben/irányban tudjak maradni a géppel. Ja, és még azt is szimulálta, ha a futópálya mellé szálltam le, akkor tört a futómű! Nem lehetett nagy lazán gurigázni a füvön egy Heavy-vel, mint az alap FS-ben..
Nekem ez nagyon hozzátartozik a szimulációhoz, mert sokkal inkább visszaadja azt az érzést amit egy real pilóta érez, hogy itt nincs game over és kezdjük elölről, meg nincs kicsit mellé szállás, vagy túlsúlyos landolás mert "jóvanazúgy", úgysem lesz következménye. Remélem valaki ír majd ilyet megint, mert azt a programot nem fejlesztették tovább, az Fs2004 volt az utolsó, amivel még működött.