Kíváncsiságból teljesen elcsesztem a Steam könyvtárat, ezzel rákényszerítve, hogy törölje majd töltse le újra. Meg is tette, le is töltött kb. 1GB-ot. Majd a játékot indítva elindult a saját letöltője, beírtam ugyanazt a könyvtárnevet ahol a nagy fájlok vannak (ezekhez ugye nem nyúltam csak a Steam-esekhez), erre végigellenőrizte pár perc alatt (tovább tart mint általában, mert így most első indításnak számított), és nem töltött le semmit. Viszont ha törlöm a játékot, törli az egészet.
De éppen tanácsokkal segítek gépet összerakni valakinek. Megkértem, hogy mielőtt a régi gépén formázná az SSD-ket, csinálja meg ő is ezt. Bár gyanítom ugyanez lesz az eredmény.
Azért mert a játék két darabból áll össze. A Steam-es részből, ami igazából csak egy launcher és a core (kb. 1GB az egész), a másik azok az adatok. És az adatok frissítése nem a Steam feladata, tehát hozzá sem nyúl (kipróbáltam, hogy átnevezem a mappanevet és létrehozok a jó névvel egy üreset, szeme sem rebbent). Még csak jelzést sem tesz be a játéknak (csak teljes [újra]telepítéskor), ezért van minden indításnál ellenőrzés. Törlésnél sem nyúl az adatokhoz, csak akkor meghívja a flightsim exe-jét a törlési paraméterekkel ami csendes módban eltávolítja az adatokat. Ezek szerint az adatok törlése nem igazán következhet be egy Steam frissítési ciklus alatt, mert azt nem ő kezeli. Max. a launcher+core tartalom. Az pedig csak ~1GB.