Folytattam a tegnap elkezdett utat, Gatwickből indulva Nantes volt a cél. Most is a megközelítés előtt közvetlenül akart felküldeni 22k-ra.Ezt ignoráltam, (ezután persze jöttek a baszogató hívások hogy emelkedjek) aztán az approach alatt már normális magasságokat adott meg.
Felszállás után volt egy kis izgalom. Felhős, borult volt az ég Anglia felett. 7000ft körül elkezdett jegesedni. Anti-ice kompresszort high-ra tettem, és az airframe-re állítottam a szélvédő helyett (Grand Caravannal repültem ismét, tetszik az a gép). Hőmérséklet olyan -10 fok körül volt. Kezdett leesni a motor teljesítménye is. 10k körül már elkezdett tisztulni az ég, de azért voltak izgalmak addig. Az időjárás-radaron úgy tűnt hogy vékony a felhőréteg, ezért megpróbáltam felül emelkedni, ami sikerült is, de már kb. 75-el vánszorgott a gép. Kicsit meglepődtem. Nem volt annyira extrém az időjárás és azt hittem ezen a gépen hatékonyabb a jégtelenítés. Vagy valamit rosszul csináltam?
A leszállás egy fokkal jobban sikerült mint Gatwickben tegnap. Akkor túl nagy volt a sebességem, kb. 100-110 csomóval mentem. Most kipróbáltam hogy majdnem az utolsó pillanatig bekapcsolva hagytam az auto-pilotot. Előtte visszavettem a gázt, légcsavar szöget, és a legvégén flaps legenyhébb állásba. Így lelassultam kb. 85-90-re, az aktív glide slope miatt az AP szépen betrimmelte a gépet és ezzel a sebességgel süllyedt. Végül AP OFF és egész simán földet értem. :) Holnap megyek tovább Spanyolországba.