Szerintem azért nem szabad elfeledni, hogy az XPlane milyen vérszegény volt release-kor. Az idő megszépíti az emlékeket, de én most visszamenőleg is megnéztem egy csomó szoftvert, többek közt az XPlane 11-et is és pl Budapesten nincs Duna és gyakorlatilag minden felismerhetetlenül ocsmány. A grafikai motor még a 2016-os kiadáshoz képest is vérszegény és gyenge. Ha nincs mit megjeleníteni, meg vérszegény az egész program, akkor persze, hogy stabilabb. Nem védeni akarom az MSFS-t, de az XPlane 11 egy sokkal rondább grafikával hoz közel ugyanannyi FPS-t Vulkan-al, mint az MSFS és hát nem lehet egymás mellé rakni a kettőt még mindig. Az is árulkodó szerintem hogy az Aerosoft féle XPRealistic mennyit hozzátesz főleg kameramozgásban, hangokban stb... Az időjárást az XPlane olyan darabosan tölti be, hogy az a mai napig gyomorforgató szerintem. Szóval összességében egy sokkal sokkal korlátozottabb, rondább és a dolgok túlnyomó többségében butább szimplább szoftverről beszélünk kivéve a repülési modellt és fizikát. Abban az XPlane 11 szerintem is verhetetlen, de valószínű ez sem marad örökké így. Direkt megnéztem az elmúlt héten a release közeli állapotot és hát az sincs köszönő viszonban sem a mostanival (még mindig XPlane11). Ahol az most tart az 4 év fejlesztés és modolás eredménye. 4 év múlva rá se fogunk ismerni az MSFS-re szerintem. De gyanítom ha kijön az XPlane 12 akkor ugyanez lesz tapasztalható ott is. Az MSFS már rommá lesz fejlesztve, mire az még küzdeni fog a release miatti gyerekbetegségeivel. Én azt gondolom, hogy a Microsoft egy új szintet állított be (megint) a látvánnyal és ezt bizony nem lesz egyszerű megugrani. A fizikát könnyebb ehhez hozzácsiszolni, mint ezt a világot létrehozni a semmiből.