Bármit könnyen ki lehet cserélni egy alkalmazásban akkor ha a kapcsolódó modulok egy előre kidolgozott és jól működő interface-en kapcsolódnak. Ha már játékokról beszélünk, pont ilyenek a graf.motorok. Magához a játékhoz igazából nem is kapcsolódnak, hanem interface-ken keresztül a többi modulhoz (opengl,vulcan,inputcontrol,audio,directx,megmégrohadtsok). Maga a graf.motor is rengeteg komponensből áll össze, de pont ezért vannak az inteface-ek, hogy a belső kódrengeteggel ne kelljen foglalkoznunk. Adnak egy szabványos elérést, biztosítják a modularitást. Viszont csakis addig működik ez a csere-bere míg nem változik az interface. És ha úgy változik, hogy felülről nem lesz kompatibilis, akkor bizony cumi van. Na most, ha elfogadjuk amit Tibi bácsi írt, hogy jelenleg az FD "táblázatból" működik, és az nem jó, mert túlságosan statikus és hiányzik sok változó, akkor mást módszert kell kitalálni. Igen ám, de akkor változnia kell a komplett paraméterezésnek, így az interface-eknek is. Azokban a modulokban amik használják ezt az interface-t, adaptálni kell az új változatra. Ilyenkor kompletten megváltoznak az algoritmusok is, gyakorlatilag újra kell kódolni mindent. Ráadásul ez általában mindig kétkörös folyamat, mert első lépésben úgy gondoljuk, hogy ami nem változott az interface-ben azt nem is kell átírni. Azután mindig lesz valami, ami miatt mégis át kell kódolni.
A vállalatirányítási szoftver csak egyszerű példa volt. Programozás szempontjából nincs különbség, hogy milyen típusú az adott alkalmazás, mindegyiket ugyanúgy kell felépíteni. Mindegyikben ugyanaz a "pókháló" található meg. Az említett adatkezelő réteget is simán lehet cserélni, ha van hozzá megfelelő interface, és nem változtatunk rajta. De ugye pont az a baj, hogy változtatnunk kell és nem lesz kompatibilis. Azon szerintem nem érdemes vitatkoznunk, hogy az FD mennyire érinti az MSFS többi részét. Azért az FD lazán a core-ba tartozik (ugyanúgy mint a példában az adatkezelő), míg mondjuk az UI inkább a felhasználói rétegbe. Ezért az FD cseréje során kicsit többen őszülnek meg, mintha az UI-t kellene újra írni (utóbbi tipikus junior feladat). Ha már az FD-t hasonlítjuk össze a graf.motorral, akkor azt könnyen beláthatjuk, hogy a graf.motornak függenie kell az FD-től, míg fordítva nem feltétlenül. Ha így nézzük, akkor a graf.motort könnyebb kicserélni az FD-nél. De mindez csak nagyon egyszerűen levezetve, ha gyakorlatban kell megvalósítani, akkor pl. egy egyszerű unity engine csere is hetekbe kerül úgy, hogy amúgy semmi sem változott, csak kiadtak egy új verziót a motorból. És miután publikáltuk, jó eséllyel lóg a levegőben egy rollback is, ha nem tudjuk gyorsan megoldani. De ha a unityt kell lecserélni bármelyikre, ott már esélyes az újraírás.