Akkor ezek szerint én valahol máshol hallottam ezt a kifejezést, mert még csak nem is hallottam arról a Kozma-féle onlájn izéről.
Amúgy készséggel revidiálom álláspontom, de a lényegen nem változtat; akárhogyan is képzi az XPL az FD-t, számomra még mindig fényévekkel az FS előtt jár. Én legalábbis nem látok semmit, amiben egy kicsivel is jobb volna az FS FD-je mint az XPL-é. Sőt.
Tény az is, hogy én ezeket a való életben szerzett tapasztalataimra és érzéseimre alapozom, és ha tudományos oldalról bebizonyítod hgy nem jól gondolom, akkor se fogok másképp vélekedni. Nekem az FS-ben az összes gépek mozgása mesterkéltnek tűnik, a turbulenciákra-szélre való reagálásuk nemkülönben - semmivel sem jobbak-másabbak mint az FSX-ben volt, ami ugye 2006-ban debütált. Lehet másféle és több számitás áll mögötte, de az eredmény ugyan az a szar.
Egyedül azt látom a fejlődés halovány szikrájának - és ez amúgy igaz a P3D újabb verzióira is -, hogy már felszálláskor gyorsításkor el lehet venni az orrfutót a földről. Úgymond már "képes rá" az FD az ehhez szükséges erő- nyomaték- és egyéb hatások kezelésére/számitására. Ez a korábbi verziókban nem igazán volt jellemző. :) Tehát ott valami történt FD fejlesztés terén az biztos. De más látványos érezhető javulás tapasztalatom szerint nem történt.
FS2020-ról talán még egy kicsit korai végleges verdiktet mondani, hisz tudjuk a default gépek mennyire szoktak jól, vagy élethűen repülni. Majd ha pár neves dev kiad pár hosszú hónap-év fejlesztés után gépeket, akkor majd vissza térünk rá.
Végezetül:
"Olyan áramlást még nem láttam, ami átmegy a felületen"
Na és? Átlátszó fémre is azt mondanád hogy nincs, pedig mégis drótkerités bazzeg!