"Sokat kene kiserletezni, de szerintem meglehetne csinalni, hogy a legrosszabb korulmenyek eseten is( takarasbol szandekosan az auto ele ugrik), az auto feszfekezes kozbeni kanyarodassal, kb 10 km/h sebeseggel az oldalaval sodorja el a gyalogost. Ami legfeljebb konnyu serulest okozna, tehat ugymond bevallalhato."
Automata autok eseten nem megengedett a kikerulo kormanymozdulat. Onnantol felmerulnek olyan problemak, hogy ha ketten vannak az utban, az egyik az egyenes, a masik az elozot kikerulo uton, akkor kit usson el. Az egyetlen minden korulmenyek kozott korrekt megoldas, hogy mindenkeppen meg kell allni es csak a normal elore kiszamitott nyomvonalon szabad haladni. Ez megoldja az osszes felmerulo etikai problemat, mert a jarmu csak fekezni tud, mint a vonat, nem fogja felrekapni a kormanyt, ezert nem is veszelyezteheti a nyomvonalra nem belepo gyalogosokat es nem sodorja veszelybe az utasait sem. Kb. mint egy vonat vagy villamos, csak sokkal rovidebb fektavval es csak a virtualis terben letezo nyomvonal jelolesekkel.
Minel tobb kulso szenzor adat van, annal biztosabb lehet a jarmu abban, hogy nincs rejtett akadaly, igy egyre gyorsabban haladhat, teljes biztonsag mellett is. Minel automatizaltabb a rendszer, annal hatekonyabb lesz es igy teljes biztonsag mellett is meg tudja haladni az emberes rendszer hatekonysagat. Van egy fordulopont a szenzorok mennyisegeben, ahol a vakmero emberi minta masolasa helyett a teljes biztonsag kezd kifizetodni es hatekonyabba valni. Ezt a pontot tudjak elorehozni a fixen telepitett szenzorok, hogy ne kelljen a biztonsagos mukodessel az automata autok teljes elterjedesere varni.