Bocs, de nincs kedvem 1001X végigmenni ugyanazokon a kérdéseken, leírni ugyan azt. Nem hiszem hogy kéne. Ha nem szájkaratézni akarsz, hanem érdemben vitatkozni, már rég beláttad volna, hogy minden kérdésedre elmondtam az álláspontom. Az meg hogy mit fogadsz el és mit nem, egyedül rád tartozik.
Egyetlen aspektusát próbálnám csak elemezni a dolgoknak.
Az, hogy a szállítmányozó, pizzafutár cég alkalmazottja által okozott balesethez hasonlítod az ügyet. A példa, párhuzam többek között a SaGaln által említett ok mitt sem tökéletes.
Aztán ott van még rahedli más, a kísérleti jármű nem egy hatóságilag engedélyezett járműtípus, hanem egy összeeszkábált valami, aminek részrendszereire nincsenek ipari szintű, a közlekedési hatóság által jóváhagyott szabványok. A tesztelésre és általában az önvezető járművekre szintén nincs szövetségi szintű előírás, legalábbis a baleset idejében még nem volt. Nem néztem rá, hogy azóta elfogadták-e.
Ezeket figyelembe véve még akár meg is állná a helyét, hogy az ügyészség nem találta az Uber perbefoghatóságának törvényi alapját, tekintve, hogy amilyen szabályozás nem létezik, azt nem lehet megsérteni. Azonban ez még magasabb szintű, a közlekedési hatóság és a politika felelősségét veti fel, amibe viszont nem biztos, hogy egy megyei ügyészség bele akar állni.
Másrészt ez egy fontos per lesz abból a szempontból, hogy nem csak mert igazolni fog, valamilyen álláspontot, hanem mert bizony, ahogy azt pedzegetted, az angolszász jogrend precedens alapú, a bíróságoknak egyfajta szabályalkotási jogkörük is van ezáltal. Szóval, amit most itt kimondanak, az sokévig határozhatja meg az önvezető autók fejlesztését, legalább is Amerikában.
Szerintem akkor térjünk vissza a kérdésre, ha már elsőfokon lezárul az ügy, vagy legalább ismerjük a vád és a védelem részletes álláspontját.