"Továbbra sem látok egy bemutatott szabályt sem ami alapján perelhető lenne. A jog nem a vágyálmok terülte, itt bizonyítani kell, a szakértő vélemény szerint pedig Rafi a fő felelős. Az hogy az ügyészség szerintetek miért tett/nem tett valamit az magánvélemény, ameddig nincs mögé téve valami addig azt kell feltételezni hogy a törvények legjobb ismeretében végezte a munkáját. Ha valaki úgy gondolja hogy hibázott akkor perelni az Egyesült Államokat is lehet, de eddig ez ügyben ezt senki nem tette meg."
Rengeteg per volt már, amiben az adott gyártót tették végül felelőssé a balesetért. Ilyen szempontból a pizzafutár cég példád ott hibádzik, hogy a szállítmányozó cég közúti forgalomra hatóságilag alkalmasnak talált járművet üzemeltet, nem ő gyártja, ha biztonsági kérdés merül fel, nem őt veszik elő. Langdon & Emison ügyvédi iroda megnyert perei. Van belőlük! Nem úgy az Ubernél! Az über állítja elő a jármű fő rendszerei közül az önvezérlőt, és módosította az eredeti jármű biztonsági rendszereit is!
Rafaella perelhetőségét senki nem vitatja. Szerinted azonban más nem volt felelős a balesetért, mert az ügyész nem vádolt mást (még). Azonban ez nem valós ok, hanem a tény maga! Ez valami mérlegelés végeredménye, aminek részleteit se te sem én nem ismerjük. Újra felhívnám a figyelmedet, hogy a szakértők, és az NTSB is nagyobb felelősségi kört állapítottak meg. Ezt nem vitathatod te sem, amikor az általam linkelt írásokban ezt feketén fehéren, névvel dátummal ott szerepel!
Precedensekből, lásd a linket meg van elég sajnos. De nem a sima figyelmetlenségből bekövetkezők azok, hanem amikor a gyártó valamit benézett. Lásd még a Boeing legutóbbi baleseteit, ott sem intézik el annyival, hogy bénák voltak a pilóták!
Az, hogy mi lesz az L4+ rendszerű autók szabályozása a felelősséget illetően, az még a jövő zenéje. Ha az esetek miatt egyre inkább az fog előjönni, hogy L5 alatt lehet a rendszert használni, de csak saját felelősségre (mert a cégek lerúgják magukról a felelősséget, lásd jelenlegi Uber baleset), az alapjaiban fogja érinteni azt, hogy ki akar majd ilyen kocsikat egyáltalán használni, ki ad ki rengeteg zsozsót olyan rendszerért, amit ha balesetet okoz azért is a jármű üzemeltetőjét teszik felelőssé (ami mellesleg szerintem logikus és elfogadható álláspont, csak a marketing ugye nem erről szól).